Re: Overclocking, ale na jak długo?

Autor: Pawel Rupinski (rupiec_at_friko2.onet.pl)
Data: Sun 05 Jul 1998 - 00:30:18 MET DST

Hi ! No ja uzywam mojego P MMX 166 podkreconego na 225 (jeszcze bez blokady
mnoznika w obudowie ceramicznej) od chyba 5 miesiecy. Jak na razie keine
probliemow.
Niby w Chipie pisali cos o trzech latach w przypadku overclockingu. Na
szczescie moj procek jest tak tani, ze jak padnie to sie mocno nie
zmartwie...
    Tez oczywiscie planuje podkrecic Celerona na 448, tylko dziwi mnie ze
nie da sie go puscic na 3.5x133=466MHz (a przynajmniej nigdzie nie
opublikowano ze sie da). Fakt, ze do tego potrzeba specjalnych pamieci (nie
tylko zgodnych z PC 100, ale poza tym takich ktore dzialaja na CAS latency
timing of 2 (niech ktos zaproponuje jak to przetlumaczyc na polski )).
Ostatnio wyczytalem, ze P2 450 da sie puscic na 4.5x133=600MHz, ale nie ufam
za bardzo stabilnosci, bo przeciez cache ma ograniczony czas dostepu (zdaje
sie 4ns w przypadku P2 450). Takich problemow nie ma Celeron i dlatego po
zwiekszeniu napiecia mozna go mocno przetaktowac...
    Dlatego zycze wszystkim powodzenia i piszcie na newsy jak Wam poszlo, bo
wole wiedziec co kupuje :))

rupiec_at_friko2.onet.pl