Re: jeszcze microsoft

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_intrepid.pm.waw.pl)
Data: Thu 02 Jul 1998 - 01:43:06 MET DST

Mariusz Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org> writes:

> Zaprzecze. Dostep byl ograniczony.

W zasadzie moglbym jeszcze sie o to spierac, ale nie po przeczytaniu
dalszego kawalka.

> Nawet po uruchomieniu _ogolnodostepnych_
> terminali w sieciach uczelnianych (NASK'u)

To uczelnianych czy NASKu? Myslisz moze o PLEARNie? Tylko kiedy to bylo?
Bo chyba grubo przed 1995 rokiem - tzn. oczywiscie z dostepem do Internetu.

> gdzie teoretycznie kazdy mogl
> dorwac sie do stacji, nadal dotyczylo to w praktyce tylko okreslonych grup
> srodowiskowych.

Jasne. Np. studentow, pracownikow uczelni, uczniow, pracownikow szkol,
ludzi ktorzy chcieli tego uzywac itd... Tacy od wywozenia smieci na pewno
nie mieli dostepu do sieci.

> Podobnie bylo gdzie indziej (n.p. w biznesie).

To juz zalezy jak zdefiniujesz biznes. Jesli jednak ci od smieci siedza
w biznesie (smieciowe firmy!), to oczywiscie masz racje.

> W Polsce nie jest _powszechny_ jeszcze dzisiaj.

To wlasnie to zdanie spowodowalo, ze nie bede dluzej sie z Toba na ten
temat spieral. Mam nadzieje jednak, ze teraz juz wiecej ludzi korzysta
z sieci niz kilka tysiecy w USA.

> Moze sobie najpierw zadaj pytanie ilu Polakow ma dostep do komputera i linii
> telefonicznej?. Ile z tych komputerow ma modem (lub inne lacze sieciowe)?
> Ilu pracownikow firmy (n.p. banku) majacej lacze z i-netem ma _faktyczny
> dostep_ do internetu?

A co to ma do rzeczy? Bardziej chyba istotne jest, czy _moga_ miec?

> modem _standardowym_ urzadzeniem w PC? od kiedy ???

No, w sumie istnieja Winmodemy itp, ale to "modemy", a nie modemy.
Czy uwazasz, ze poza winmodemami potrzebne sa Ci jakies sterowniki,
ktore obowiazkowo musi dostarczac producent modemu (jak napisales)?

> BTW: Modemy w ogole _nie sa ustandaryzowane_.

Jasne. Rozumiem, ze w takim przypadku np. karty sieciowe/grafiki/dzwiekowe
czy co tam sobie zyczysz podobnego - jest ustandaryzowane w wiekszym
stopniu?

Rozumiem, ze jesli wezme dowolny modem i wysle mu po jego linii TxD
napis "\r\nATZ\r\nATDT12345\r\n", jednoczesnie wymuszajac wysoki poziom
na liniach DTR i RTS, to raczej modem nie zadzwoni tonowo pod 12345?

> PC ciagle wymaga upgrade sterownikow. Przypomne Ci tylko ewolucje FDD,
HD, kart
> grafiki, portow itp.

Mozesz mi takze przypomniec ktory producent FDD, HDD czy portow dawal
drivery (bo mial taki obowiazek, jak sam stwierdziles)?

> To ze czesc "sterujaca" zostaje _niekiedy_ wsadzona w BIOS lub kolejne wersje
> kerneli SO nie swiadczy, ze sterownikow nie ma lub ze sprzet ich nie
> wymaga...

Ale swiadczy, ze producent ich nie dal.

> BTW2: Czy n.p. obsluge FIFO albo "locked baud" ustawiasz zworkami na chipie ?

Czy obsluge locked baud w ogole ustawiasz czymkolwiek? Bo jak dla mnie,
to po prostu ustawiasz szybkosc portu.

Swoja droga, mam taki port, gdzie wielkosc FIFO moge sobie ustawiac
zworkami (kynarowymi). Sam go zreszta kiedys dawno zrobilem, jak
potrzebowalem miec port z 2KB FIFO.

--
Krzysztof Halasa