Re: Obsluga CDROM Audio

Autor: Mariusz Jaworski (genesis_at_bonair.waw.pl)
Data: Thu 02 Jul 1998 - 15:55:09 MET DST

Zdrowko !

Leslaw Frydel wrote:
> Na marginesie to int 2Fh
 Jako przerwanie do komunikacji z MSCDEX'em. Wlasnie sprawdzilem.
Exactly.

> No nie jest! Dlatego szukam takiego czegoś.
 Well, mam troche robotek na glowie, wiec na razie Ci nie pomoge.
Znajomy pisal driver urzadzenia do DOS'a (w zasadzie - "pseudo-
-urzadzenia"), sprobuje sie od niego dowiedziec jak odbywa sie
wspolpraca DOS'a z driver'ami urzadzen (wiesz, SYS'y z config'a).

> I własnie o to mi cały czas chodzi.
 A mnie bardziej by bawilo odpalenie grania bez tego sys'a. A tak
zupelnie najbardziej - to interesowaloby mnie stworzenie uproszczonego
sterownika IDE (najlepiej na '51), mogacego sterowac CD-ROM'em jak
player'em audio. Wiadomo - sa stare CDROM'y, ktorych zastosowanie
moze byc tylko jedno: na polke i zeby gralo muzyke. Walnac display'a
(alfanumeryczne LCD z podswietlaniem :), tuzin guzikow, pajlota i...
do pudelek i na polki do sklepow ( <- just kiding :).
 A rada dla Ciebie ? Ktos napisal o debuggowaniu kodu mscdex'a.
Troche karkolomne (zwlaszcza, ze to rezydent) ale przesledzenie
kodu, ktory jest wykonywany po podaniu komendy "play", czyli m.in.
AX <- 1510h; int 2Fh moze dac potrzebne informacje. W TD robisz "F7"
na rozkazie przerwania i patrzysz co ten nieszczesny MSCDEX zrobi !

> I ten gościu ma racje !!!!
 Bo sie zaczerwienie !!! ;-)

 Czesc.
                       M.