Re: Zbuntowane friko4.onet.pl

Autor: Maciek Dobrzanski (macko_at_pds.net.pl)
Data: Wed 01 Jul 1998 - 12:34:39 MET DST

Juras W. napisał(a) w wiadomości: ...
> Mam problem z kontem pocztowym na friko 4.
>Konto funkcjonowało bez problemu od prawie 3 miesięcy.
>Dzisiaj przy próbie ściągnięcia wiadomości serwer prosi o podanie hasła i
>odrzuca je. Od 3 m-cy hasło podawał automatycznie OE
>i nigdy nie było prośby o potwierdzenie. Wczoraj wieczorem było w porządku,
>dzisiaj już nie. O co chodzi?Pozdrawiam

Nie wiem na jakim systemie jest postawione friko, ani tez jakiego POP3
serwera uzywaja, ale jesli jest to Linux i zwykly pop3d to problemem sa
nieskasowane pliki w /var/tmp/.pop (np. dla uzytkownika jasio -
/var/tmp/.pop/jasio). POP3 "mysli" wtedy, ze poczta jest caly czas
odczytywana, wiec nie zezwala na jednoczesne czytanie z drugiego zrodla.
Wystarczy wyslac do admina friko maila, ze pozostal ci nieskasowany plik w
ww. katalogu i poczty nie mozesz odebrac i jesli admin jest uprzejmy to
poprostu skasuje plik. Mozesz sie upewnic czy przyczyna jest taka jak
podalem przez sprawdzenie bledu jaki zwraca ci OE. Jesli jest to cos w
stylu: "Can not read /var/spool/mail/jasio. [costam] is being read already",
to na 99% przyczyna jest to co napisalem.

--
C'ya,
Macko