Re: jeszcze microsoft

Autor: chmiel_at_ibmer.waw.pl
Data: Tue 30 Jun 1998 - 19:37:42 MET DST

On 1998-06-28 Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org said:

>Hello chmiel_at_ibmer.waw.pl!
>27 Jun 98 09:00, chmiel_at_ibmer.waw.pl -> do All:
>c> Mozesz wyjasnic jaki to "sterownik" jest potrzebny
>c> do modemu?

>Akurat w przypadku _modemow_, - MS dostarcza "sterowniki" z SO.
>Sa to w rzeczywistosci procedury obslugi portu, fifo, modemu i
>dodatkowo obsluga funkcji "voice".
>To co nalezy do producenta, to ew. napisanie skryptu tekstowego
>(plik.inf) zawierajacego _aktualne_ informacje o urzadzeniu (typ
>komend, rodzaj, zwracane stringi, itp.).

I co z tego skoro to nie dziala tak jak powinno?
Jesli modem jest "zainstalowany prawidlowo" a nastepna
"zakladka" diagnostyka mowi ,ze "nie ma komunikacji z
modemem" to cala procedura jest do dupy ...

>c> umyslowo (analfabetom) i to wylacznie do takiego gownianego
>c> "systemu" jak W95 i pochodne ...

>ROTFL!
>Z tego co napisales w Twoim innym liscie, wlasnie _bardzo by Ci sie
>taki "sterownik dla niepelnosprawnych" przydal_ - a to w zwiazku z
>nieudana instalacja modemu "Prolink" :)))

Wlasnie o tym Prolinku pisze caly czas ...
Sterownik owszem byl od producenta na dyskietce
"system" go przeczytal o dal dupy :-))))

>Zle _sobie_ wystawia swiadectwo, ten kto wyszydza kalectwo - mawial
>T.Boy...

To niech kaleka sie nie chwali, ze jest doskonaly :-)))

>Windoza wysyla nieco bogatsze init-stringi do modemu na podstawie
>plik.inf niz defaultowe ATZ z QNX-demo.

Zazwyczaj to wystarcza w wiekszosci przypadkow
aby stwierdzic czy na tym porcie jest modem ...

>A jak ktos nie umie zorientowac sie jaka pluskwe podlozyl mu
>producent modemu na "firmowej dyskietce", albo wybrac odpowieni
>model z oferty, to rzeczywiscie pozostaje mu tylko zdac sie na
>QNX-demo albo na P&P...

I to jest wlasnie niedobre, ze "system" _sam_ robi
rzeczy o ktorych nie ma pojecia :-)))
W koncu pod DOS'em tez wkladam poprawnie ustawiony
modem, wpisuje pare danych (podstawowych) do konfiguracji
programu terminalowego i mam komunikacje z modemem ...

>"Niegowniane" QNX i inne u**x _NIE_ rozpoznaja same_ czy modem
>gada w Hayes czy V.25b, ani nie maja pojecia czy wlaczenie
>korekcji/kompresji odbywa sie przez n.p.: "\N6" czy przez "&M4&K1"
>czy jeszcze inny "set", wiec nie pieprz o "genialnym" QNX, bo tam w
>ogole nie ma _zadnych_ mechanizmow autokonfiguracji i poza
>domyslnym ATZ jest tylko dodatkowo jako opcja: "manual setting". Do
>popularnych modemow OEM nie jest dolaczana lista instrukcji, wiec
>jak QNX-demo nie zadziala po ATZ (albo zadziala badziewnie), to sie
>user QNX'a zaraz przerzuci na windoze... :)

I tez sie nadzieje na widelec ... bo to nie pierwszy raz
widze, ze W95 niby cos wykrywa i poprawnie instaluje tylko
potem nie ma z tym kontaktu lub komunikacji. A dostosowywanie
konfiguracji modemu do potrzeb mozna przeprowadzic dopiero jak
mamy z nim komunikacje a po drugie bardzo rzadko ktory modem
nie odpowie na ATZ zwracajac OK co zostalo wykorzystane do
znalezienia modemu a nie jego konfiguracji. Ustawienie szybkosci
portu i handshake odbywa sie pozniej chyba niejawnie.
Sluchaj ja moge sprobowac zrozumiec :-))) ze W95 jest "systemem
dla sprawnych inaczej" tylko niech procedury, ktore sa tak
szeroko reklamowane (przyjazny system), dzialaja poprawnie
a nie same sobie przecza ...
AIX tez nic nie wie o modemach ale konfiguracja portu do pracy
z modemem na dzierzawie zajmuje symboliczne 5 minut i potem
nie ma juz zadnych problemow ... Moze niedlugo bede mial
SCO to bede mial okazje popatrzec jak tam to rozwiazano ...
Pozdrowienia!!Stanislaw Chmielarz

Email:chmiel_at_ibmer.waw.pl
fax:UNIPROJEKT 48-22-673-11-67

Backup not found Abort,Retry,Ignore,Hangup?

Net-Tamer V 1.09 - Test Drive