Re: Kupilem sobie raz skaner paragon 12000 Sp

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Tue 30 Jun 1998 - 13:53:23 MET DST

Przemek Gast napisał(a) w wiadomości: <35980E4D.1147A307_at_wa.home.pl>...

Bartłomiej Kosik (B.K.) wrote:

> Robert napisał(a) w wiadomości: ...
> Bo ta drukarka jest do dupy, a nie skaner. SŁYSZAŁEŚ coś o kalibracji?
> Załatw sobie pakiet KODAKA do tego celu (kosztuje trochę i nie da się go
> spiracić bo składa się nie tylko z programów, ale coś można wycisnšć,
> najlepiej pożycz), albo zrób to "na oko", naprawdę można! Na HP kolorki sš
> prawie identyczne jak na monitorze (BTW jaki masz monitor? możesz ustawić
> nasycenie kolorów czy to jakaś 14" lampa za 300 zł?)
>

>Co to jest ten pakiet KODAKA ?? Jaka jest pelna nazwa , do czego sluzy ??=

Już wyjaśniam....
Kodak wraz z innymi firmami (m.in. Adobe, AGFA, Apple, MS, SG, Sun i in.)
utworzyli ICC (International Color Comitee) do którego dołączyli HP LTH,
Barco, Canon, Pantone, Polaroid, Sony, Xerox.
Producenci np. Linotype, Kodak i in.) stworzyli systemy color management.
(np. Kodak Color Management). W nim masz slajd lub karteczkę naświetloną i
wydrukowaną w very high resolution (pewnie 3600 dpi) na specjalnym papierze
(karteczka, nie slajd). Agfa robi taki sam system (np. FotoTune). Oprócz
karteczki lub slajdu masz wzorcowe pliki zawierające poprawne kolorki dla
każdej barwy z karteczki lub slajdu (to możesz skopiować).

>ile kosztuje??

Nie wiem ile kosztuje, ale ciężko to zdobyć, mi się udało "pożyczyć" właśnie
Kodaka. Np w MacOS masz rozszerzenie ColorSync (usostępniane przez Apple we
współpracy z Linotype). W przypadku domowych skanerków takich jak Mustek
12000 SP szkoda zachodu. Można zrobić "na oko", a efekt i tak jest całkiem
całkiem. Najlepiej iść i zeskanować na prof. skanerze jakiś kolorowy obrazek
(nie kosztuje to znowu tak wiele) i skanować go u siebie, a potem porównywać
i korygować. Może ktoś zeskanuje jakąś okładkę magazynu komputerowego
(popularnego ma się rozumieć), rzuci na stronę (będzie można porównywać ze
swoimi skanerkami) i będziemy mieli swój własny PeCet Color Management
System :-)))))))))

>i dlaczego nie da sie spiracic :) ??

Bo nie skserujsze sobie karteczki z kolorkami w rozdzielczości 3600 dpi (nie
mówiąc już o slajdzie), a możesz ją jedynie pomownie spróbować "zrobić", ale
efekt będzie odbiegał od orginału. I taka kalibracja z Twojej "ręcznie
robionej" karteczki będzię równie skuteczna jak robienie "na oko" więc nie
ma sensu się zabijać. Chyba że ktoś ma inny pomysł na zrobienie wzorca
kolorów np IT8, chętnie bym się dowiedział :-))). Od razu mówię że odpada
skanowanie i drukowanie na maszynkach drukarskich albo cromalinu.

>Sorry za tak duza ilosc pytan , jestem na powaznie zainteresowany.

Nie ma sprawy, mam nadzieję że coś wyjaśniłem, jak zamieszałem to
przepraszam :-)

--
====== Przy odpowiedzi usuń -xxxrated z mojego adresu =======
Bart (B.K.)