Odp: Monitor 15'' - jaki wybrać?

Autor: Jakub Chmielewski (yacoob_at_ic.com.pl)
Data: Mon 29 Jun 1998 - 02:16:58 MET DST

>Witam wszystkich!
>Przymierzam sie do zakupu monitora 15''. Jaki wybrac? Przyjalem zalozenie,
>ze cena wyniesie 1000-1350 zl (z VAT).
>Poniewaz za "multimedialnosc" zwyklo sie przyjmowac polaczenie obrazu i
>dzwieku mamy zatem "trzy grzybki w barszczu"
>(kineskop+odchylanie+glosniki+wzmacniacz m.cz.+mikrofon). Jak uczy
>doswiadczenie "rzecz do wszystkiego" zasadniczo nadaje sie "do niczego"

Prawde powiadasz

>totez przyjalem drugi warunek, ze nie jest to monitor "multimadialny"
>(wystarczy obraz byle dobry!).

>Chetnie zapoznam sie z uwagami, wnioskami, sugestiami, ocenami (byle nie z
>reklama) Was - uzytkownikow 15-stek.
>
>Dzieki za odzew i pozdrawiam Grzesiek Wiszowaty.

Dwa lata temu kupilem sobie NEC XV 15+. Rezultat - moge siedziec przed
komputerem po kilkanascie godzin na dobe i dopoki o 3a.m. nie upadne na nos
ze zmeczenia (od siedzenia), nie zauwazam, ze patrze w monitor - obraz jest
ostry, kontrastowy, kolory zbiezne, odchylanie pionowe mam ustawione na 75
HZ choc moglbym na 80.
Rok temu kupilem znajomym NEC A500 (okolo 1000 zl). W sklepie gdzie
wybieralismy monitor kazalem sobie postawic samsunga, ctxa i w/w neca. Wybor
byl OCZYWISTY - na NECu kolor czarny jest naprawde czarny, w rogach zadnych
rozbieznosci, kolory podstawowe (Red Green Blue) sa czysciutkie i soczyste
;) a przy tym NATURALNE!
Jest tez NEC Croma Clear E500 za ok 1550 zl. Sam go nie widzialem, ale mysle
ze jest kul!

Jak bedziesz sobie wybieral monitor, to zrob wlasnie tak - kaz sobie
postawic wszystkie monitory jakie maja i pogap sie troche. Zwroc uwage na:
- parametry - odchylanie itp
- zbieznosc kolorow (rogi, srodek) - jest kilka programow do testowania tego
typu rzeczy - miedzy innymi cos w stylu "telewizyjny obraz testowy"
- czystosc barw (caly ekran czerwony, zielony, niebieski, bialy)
- regulacje, jasnosci, kontrastu
- pozycje wyswietlania w roznych trybach - w slabych monitorach tryby lubia
sobie skakac to w lewo to w prawo (a moze to wina kart graficznych?)
- no i gwarancje!

Na koniec jedna uwaga:
Monitor *MOIM* zdaniem jest jedna z najwazniejszych rzeczy w calym systemie.
Mozesz zrezygnowac z pentiuma II 300 - na rzecz 266 - najwyzej poczekasz na
otwarcie programu o
0,0001 s ;) dluzej lub bedziesz mial 30 a nie 40 fps w Quake'u.
A OCZY MASZ TYLKO RAZ w ZYCIU - i to bez gwarancji czy chocby rekojmi!

Pozdrawiam

Jakub C.