Jak się pozbyć Bad Blocka?

Autor: The Great Cornholio (cornhole_at_friko5.onet.pl)
Data: Sun 28 Jun 1998 - 11:56:45 MET DST

Mam problem z moim dyskiem - Seagate Decathlon 850MB - na którym zrobiły mi
się 2 bad blocki. Było to tak:
Dysk coś zapisywał i nagle coś się zawiesiło. Gdy uruchomiłem komputer od
nowa, to sam start trwał chyba z minutę (walił głowicami tam i z powrotem).
Gdy już się uruchomił, to go zresetowałem. Niestety tym razem startował
podobnie.
Uruchomiłem scandiska i ten wykrył mi 2 bad blocki na początku dysku -
klaster 25 i 29 (dysk do tej pory był ok, żadnych bad blocków)
Uruchomiłem Partition-it aby istniejącą partycję zmniejszyć, utworzyć drugą
w miejscu, gdzie były błędy i ją sformatować (aby nie tracić danych z
dysku). Niestety nawet po sformatowaniu badblocki dalej zostały i powróciłem
do jednej dużej partycji :(

Mam pytanie, czy da coś normalne (nie tam jakieś w Partition-it tylko w
fdisku) skasowanie partycji i utworzenie ich na nowo? Czy te badblocki muszą
być związane z mechanicznym uszkodzeniem powierzchni dysku, czy mogły
powstać z nagłego wyłączenia się komputera podczas zapisu? Jak najprościej
(jeśli można) usunąć te badblocki?

Nigdy nie miałem podobnych problemów z tym dyskiem i dlatego proszę o pomoc
(jeśli można to na priva)

Dziękuję bardzo
Przemek

                         T H E G R E A T C O R N H O L I O
     email: cornhole_at_friko5.onet.pl , cornhole_at_polbox.com
                                   przemneu_at_zst.bytom.pl