Re: RIVA 128 - pytanie lamera

Autor: Łukasz Bajoński (lbajon_at_sgh.waw.pl)
Data: Sun 28 Jun 1998 - 11:11:25 MET DST

steciako_at_priv.onet.pl (Marcin Steciak) napisał(a):

> Czy ktos moglby mnie oswiecic do czego wykorzystwane sa tego typu
> akceleratory (jezeli to sie tak nazywa). Czy maja one wykorzystanie

RIVA nie jest samym akceleratorem jak Voodoo, jest normalną bardzo
szybką kartą 2D/3D

> tylko w grach (jezeli tak to np. jakich) a moze takze w innych
> programach. Jak konfiguruje sie taka karte w WIN95, po czym poznac, ze
> dziala, itp...

Jak masz obraz na ekranie to znaczy że działa ;->
Oczywiście żeby korzystać z akceleracji musisz zainstalować sterowniki
Wspomaga wszystkie gry korzystające z D3D i oGL

> Chcialbym sie cos dowiedziec ogolnie na temat procesorow RIVA 128 z
> szczegolnym nastawieniem na karte STB Velocity 128.

IMHO RIVA jest doskonała dla kogoś kto normalnie wykorzystuje komputer
do pracy i potrzebuje szybkiej i dobrej karty 2D (bardzo wysokie
częstotliwości odświerzania, 230 MHz RAMDAC, spokojnie wyciąga
1280x1024x16b przy 85 Hz) a jednocześnie od czasu do czasu lubi sobie
pograć, ale nie chce na to wydawać specjalnie więcej pieniędzy. Dla
takich co poza grami nie widzą nic innego, a najwiecej miejsca na
dysku zajmuje im Q1, Q2, Hexxen, Unreal itd nadaje się jednak
najlepiej jakaś badziewna karta 2D (np Virge 2MB) + Voodoo II.

> Moze jakis link na web ...

Jak chcesz pogłębić wiedzę to polecam:
www.rivazone.com
www.nvidia.com
www.riva128.com
www.benchmark.ceti.com.pl

> Marcin Steciak

Łukasz Bajoński lukasz_at_grafinet.com.pl
GRAFINET S.C. www.grafinet.com.pl
 Zapracujmy razem na twój sukces ...