maly i duzy dysk... fdisk zle pokazuje!

Autor: Witold Przygoda (wp_at_cyberdude.com)
Data: Sat 27 Jun 1998 - 00:18:07 MET DST

Kupilem dysk no i mam problem :(
Moj pierwotny dysk Seagate ST5850A (850 MB) mam jako master.
Drugi, nowy to IBM DHEA-38451 (8,4 GB) mam jako slave. Zestaw
moze dosc dziwny, ale dyski sie dalo ustawic w setupie, sa
rozpoznawane.

Krok nr dwa. Chcialem naturalnie zalozyc jakies partycje
na tym drugim (10x wiekszym) dysku. Startuje wiec system
(Windows95 OSR2) z dyskietki, uruchamiam fdisk, tak, potiwerdzam
ze chce obsluge duzych dyskow, zmieniam aktywny dysk na 2-gi...
i tu niespodzianka. FDISK wypisuje, ze ten drugi dysk ma
504 MB (zamiast 8.4 GigaBytes!).

Co mam zrobic? Czy fdisk nie obsluguje takich dyskow,
jesli tak, to czym zadzialac? A moze dyski mimo iz sa
ustawione w setupie poprawnie, jakos sie gryza i fdisk
glupieje?

Z gory dzieki za porady (bardzo bym nie chcial wywalac starego
dysku mimo iz maly, chyba ze bede pewny, ze takie dwa razem
nie pojda).

wp