Do krakowian - Modemy 56kb

Autor: Wojciech Nowakowski (WojNow_at_rak.krakow.pl)
Data: Fri 26 Jun 1998 - 00:12:30 MET DST

Witam

Moze zainteresuje krakowian mozliwosc poleczenia z
predkoscia 56Kbps wraz z TPSA.
Otoz "strzelil" piorun i spalil mi modem (sasiadom tez...).
Bylem wiec przed koniecznoscia kupna nowego. Interesowalem
sie technologia 56kbps... Po telefonie do TPSA pani, ktora
udzielala informacji, bardzo uprejmie wyjasnila mi, ze zna
sprawe udostepniania przez TPSA tej predkosci ale dla
pewnosci poprosila moj numer telefonu by, po sprawdzeniu w
dziale technicznym, odzwonic. Po kilkunastu minutach tak
faktycznie uczynila informujac mnie, rownie uprzejmie, ze
TPSA w Krakowie (na wzor Warszawy) ma zainstalowane czesc
modemow z protokolem K56FLEX.
Kupilem wiec jeden z modemow MultiTecha.
Faktycznie- nie wszystkie modemy obsluguja 56Kbps, ale
srednio co kilka polaczen udaje sie polaczyc z predkoscia
46kbps. Ze swojego serwera (RAK) zrobilem download plku ZIP
i transfer w programie CuteFTP 2.0 wynosil okolo 50000bps!!!
Plik wielkosci 9.2mB mialem na dysku po 30 minutach!
Modemy MultiTecha (niektore modele) maja FlashROM z
mozliwoscia uaktualnienia
do protokolu V90, potrzebnego w przyszlosci (K56FLEX+x2).

Pozdrawiam serdecznie

Wojciech Nowakowski
NEMEZIS
http://www.rak.krakow.pl/nemezis/