Re: MONSTER 3D vs. STB VELOCITY 128 czyli 3Dfx contra NVidia RIVA 128

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Tue 23 Jun 1998 - 21:38:27 MET DST

Zbigniew Klos wrote:

> Mozliwe.

Spójrz na rozpiskę złącza PCI: nie ma tam osobnych linii A i D, tylko
32 linie A/D. Dopiero AGP ma osobne linie dla danych i adresów i
dlatego mimo swej prostoty ma gniazdo porównywalne rozmiarem z PCI
(a powinno być zdecydowanie mniejsze bo odpada kupa linii).

> Nie jestem pewien, byc moze tak.

O tym mnie o ile pamiętam sam Grzegorz Szyszło pouczał :)
W przypadku mieszania kart PCI 2.0 z 2.1 płynna zmiana częstotliwości
szyny nie byłaby swoją drogą możliwa - a transfer po dwóch zboczach
sygnału jak najbardziej.

> A tu sie nie zgodze ! Zeby byl mozliwy transfer 64-bitowy, potrzebne jest
> 64-bitowe zlacze PCI... Widziales takie, na plytach od peceta oczywiscie ???? Ja
> widzialem, ale na plycie do Alphy i do Sparc'a... A widziales 64-bitowe karty
> PCI do peceta ???

Przyznaję się, nie wiedziałem, że złącze 64bit się różni od 32bit.
Czytałem kiedyś plany dotyczące wypuszczenia PCI 2.0 (na kilka miesięcy
przed pojawieniem się pierwszych płyt 486 z PCI) i tam wyczytałem,
że PCI od początku jest projektowane jako 64bit i tylko dla potrzeb
486 jest 32bit (w Pentium miało już być 64bit). Do tego Intel zapewniał
o pełnej wymienności oby typów kart (automatyczna degradacja do 32bit
w przypadku wsadzenia do PCI/32bit karty 64bit). Z tego wywnioskowałem,
że złącza się nie różnią. Ale rzeczywiście - w normalnym złączu są chyba
tylko 32 linie danych i na więcej nie ma miejsca. Dzięki za
uświadomienie :) BTW zaraz obok Vindex pisze, że jednak są płyty
do PC z gniazdami PCI 64bit.

BTW PCI jest PCI i o ile wiem nie ma większych problemów z wymiennością
kart między powiedzmy Alphą, Macem i PC (jeśli są dobrze zrobione i mają
drivery). Więc karta 64bit PCI powinna działać w PC (z odpowiednim
złączem) nawet, jeśli jest do Alphy.

--
Pozdrowienia,