Re: "Not designed for Windows 95"?

Autor: Karol Grela (grela_at_technologist.com)
Data: Wed 24 Jun 1998 - 13:18:51 MET DST

Bardzo dziekuję za rady i odpowiedzi:

Miałem problem z płytą VIA VP3 i dyskiem WD 2.1 GB UDMA: nie chciał
pracować jako LBA (AUTOdetect BIOSu ustawiał go jako UDMA LBA 528 (sic!)
MB) a jedynie jako NORMAL, co ,,utrudniało'' instalację DOS 7+Win95.
Problem jest już rozwiązany.

On Sat, 20 Jun 1998, Maciek Dobrzanski wrote:
> Autodetect podaje ci kilka mozliwosci z zaznaczeniem tej najbardziej
> prawdopodobnej (LBA). Czy masz wlaczone UDMA w BIOSie? Jak uzywasz starego
> FDISKa (wczesniejszego niz z Win95 OSR 2) to nic nie zrobisz bo przekraczasz
> maggiczna granice 2GB ktorej bez FAT32 nie przeskoczysz. Fdisk powiniec ci
> sie pytac czy chcesz skorzystac z FAT32 (przy starcie programu). Fat32 jest
> niekompatybilny z DOSem!!!

Miałem ustawione LBA w BIOSie, fdiska używałem z Linuxa, więc nie tu był
problem. Płyta była OK, bo z innym dużym dyskiem UDMA chodziła bez
problemu jako LBA. Coś dolegało mojemu Caviarowi (nota bene nowo
zakupionemu). Po niskopoziomowym sformatowaniu dysk zaczął poprawnie być
widziany jako WD 2.1 GB, UDMA, LBA. I działa.

Karol,

PS.1: dlaczego to formatowanie pomogło?
PS.2: tak przy okazji: czy ten nowy fdisk OSR z DOSu 7.x może
      utworzyć kilka partycji primary, czy tylko 1 jak stare wersje?
      I jakie systemy plików może tworzyć: tylko FAT32, czy także stary
      FAT i inne?

--
    ___
   /  Instytut Chemii Organicznej, Polska Akademia Nauk
 /~~~~ grela_at_technologist.com
(___ http://zinc.ichf.edu.pl/~grela