Re: Mustek SCANEXPRES 12000 SP

Autor: Bartłomiej Kosik (B.K.) (bartbk-xxxrated_at_box43.gnet.pl)
Data: Mon 22 Jun 1998 - 00:39:18 MET DST

Przemek napisał(a) w wiadomości:
>Czy moglby ktos z grupy wyrazic opinie na temet tego skanera ?
>Czy oplaca sie go kupowac ?

Według mnie najlepszy skaner pod względem jakości do ceny na rynku.
Najlepiej jak możesz go kupić w BRD. Wtedy za cenę 12000 P masz 12000 SP.
Nie ma kalibracji w sterowniku, ale jak go trochę pomęczysz skanuje
najładniej ze znanych mi skanerków (około 15 róznych modeli :-). Wada:
WOLNY, ale nie tak żeby się nie dało tego znieść. Driver Twain ma większość
filtrów, ale to nie jest najważniejsze. Wadą jest brak wielozadaniowości
podczas skanu, ale to też jest warte poświęcenia za najważniejszy parametr -
JAKOŚĆ. Jeśli trochę z nim popracujesz, ustawisz korekcję itp. nie ma
porównania nawet z HP, Microtekiem itp. One dają dużo lepszy wynik przy
ustawieniach domyślnych, ale już niewiele się da poprawić ;-). Według mnie
jedyną alternatywą jest dla niego właśnie Microtek, obraz niewiele gorszy od
12000 SP (wszytsko IMO), albo UMAX. HP robi genialne skanery (a raczej
oprogramowanie), dla "debili" ;-), faktem jest że ich używanie to poezja,
ale jakość wyników już nie porywa, a tym bardziej cena ;-)

Mam nadzieję że pomogłem, w każdym razie polecam 12000 SP, naprawdę warto!

--
====== Przy odpowiedzi usuń -xxxrated z mojego adresu =======
Bart (B.K.)