Re: CPU Plug and Pray (w MB PC-CHIPS)

Autor: Chicken (chicken_at_alpha.net.pl)
Data: Sat 20 Jun 1998 - 08:50:19 MET DST

Waldek Grudzien wrote in message ...

>Mam zamiar kupić płyte główną PC-CHIPS 3D, ale z pewną dawką niepokoju
>zauważyłem w opisie stwierdzenie CPU Plug and Pray. Czy może to

Jeśli jest Plug & Pray to nie za dobrze. O ile marka PC CHIPS to jedna z
najgorszych pośród producentów to jeszcze CPU Plug & Pray !!!
z tłum. ang. oznacza Włóż CPU i módl się ( czy w ogóle chodzi ).

Jednak gdyby było Plug & Play to się równa z autodetekcją CPU - i rodzaju i
zegara. Zazwyczaj ( np. w ABITach - ale nie zawsze !!! ) w BIOSie można
wyłączyć automatykę i dobrać parametry ręcznie ( czyt. zegar ).

>oznaczać, że na takiej płytce nie podkręcę swojego procka (P200MHz MMX) ?

Dokładniej to będzie blokada mnożnika - maks. x 3 - ale nie jest powiedziane
ile ma mieć szyna - standardowe 66 MHz można zamienić ( jeśli jest na
płycie ) na 83 MHz wówczas masz 83 * 3 = 250 MHz. Można też wziąść 75 MHz
lub mniejszy mnożnik np. 83 * 2,5 = 208,33 MHz. Na 250 MHz oryginalny P200
MMX chodzi bez problemów.

>Pozdrawiam,

również

>Waldek Grudzien