Re: Dysk 4,3 GB - a Bios na 386

Autor: Paweł Boguszewski (pmbogusz_at_1234nencki.gov.pl)
Data: Fri 19 Jun 1998 - 18:37:28 MET DST

aaa wrote:

> Jestem posiadaczem 386-ki (stara generacja...). Zamierzam kupić twardy dysk
> o pojemności 4,3 GB (prawdopodobnie Seagate ULTIMA Medalist itd.).
> Słyszałem, że czeka mnie problem z moim Bios'em - ponoć on zobaczy co
> najwyżej 512 MB (albo nawet i w ogóle - kłopot z innym napięciem, czy coś
> takiego...). Obiło mi się o uszy, że istnieje program umożliwiający dostęp
> do całego dysku. Proszę o pomoc (jak sobie z tym poradzić, jak zdobyć ten
> program - jeśli możesz, to mi go załącz w odpowiedzi).
> Z góry bardzo dziękuję za wszelkie informacje i porady.

Problem na pewno wystąpi ale nie z powodu złego napięcia, a z powodu braku
adresowania przez sterownik IDE cylindrów powyżej 1024. Rozwiazania: (w/g od
najlepszego)

- Kupic nowa płyte i procka - najmarniej 486, ale z PCI i sterownikiem EIDE,
procesor dowolny. Na giełdzie w styczniu kupiłem taki zestaw z procesorem
486DX4/120 za 200zł. Spokojnie powino działać do 4 GB, (nie wiem czy 4,3 też)

- Kupić do płyty sterownik EIDE, ale takie chyba były tylko na VLB, a pewnie to
386 go nie ma (moja ma).

- używać softwarowej protezy - działa, ale wolno i nie zawsze pewnie, ale nic nie
kosztuje. Kiedyś dawali je do dysków na dyskietkach, teraz pewnie tylko z Inetu.

siemanko

Szkoda, że jesteś we Wrocławiu, leży u mnie wolna płyta 486 z sterownikiem EIDE,
nie zdarłbym z ciebie ;-)

Pozdrowionka
  Paweł Boguszewski
mailto:pmbogusz_at_1234nencki.gov.pl
Just remove 1234 from my email (spamm protector)