"Not designed for Windows 95"?

Autor: Karol Grela (grela_at_technologist.com)
Data: Fri 19 Jun 1998 - 14:44:47 MET DST

Nabylem wlasnie do pracy plyte VIA VP3 (LuckyStar, 5VP3, taka z AGP) i
dysk UDMA Caviar 2.1 GB. Niestety - mam problem: w trybie AUTO
setup BIOSU wykrywa dysk jako pracujacy w trybie NORMAL (tzn. 4092
cyls) i dos widzi tylko piersze 1024 cylindrow (ok. 500 MB). Za to
reczne ustawienie dysku jako LBA (albo Large) ustawia co prawda
1024 cylindrow, ale nadal np. FDISK widzi tylko do 500 MB, a po
restarcie w ramce BIOSU jest wpis, cyt. "LBA UDMA-2 528 MB". ???? ????

Wyglada to mi na niezgodnosc BIOSU plyty (Award) z czipsetem VIA?
Sugeruje to takze fakt, ze program testujacy od Matroxa (pod Winsows)
zle wykrywa mi karte grafiki Mystique 220 PCI (pisze unknown chip, 2 MB
- kiedy ja _wiem_, ze to jest known chip :) z 4 MB).

Odezwijcie sie, prosze: Czy ktos nabyl to cudo (Lucky Star 5VP3) i
czy mu dzialalo w DOS i Windows95 z dyskiem LBA? Na WWW producenta
nie ma slowa o podobnych problemach, nie ma tez nowych wersji BIOSU.

Co najsmieszniejsze Unix (Linux, przez FTP z ICMu) zainstalowal sie
"z marszu" i poprawnie wykrywa dysk, chipset VP3 i karte grafiki (PCI).
Czyzby pierwsza plyta "Designed for Linux" :) .? Ale ja musze miec tam
tryb LBA, bo musze miec Win95!

--
          __                 Karol (Charles) Grela
         /  \  Kasprzaka 44/52, PL-01-224, Warsaw, POLAND
        /~~~~\
        `----'         mailto:grela_at_technologist.com