Re: Pamieci DIMM - znowu

Autor: Fachman (fachman_at_friko.onet.pl)
Data: Wed 17 Jun 1998 - 21:21:35 MET DST

>Czy ktos moglby mnie oswiecic, czym roznia sie nastepujace typy
>pamieci DIMM (wypisuje z cennika):
>
>DIMM zMB 64-bit SDRAM zMBx64 4-clock

zwykle pamieci SDRAM bez parzystosci i kontroli bledow z oficjalna
czestotliowscia pracy 66MHz (nieoficjalnie chodza na szybszych zegarach)
>DIMM zMB 72-bit SDRAM ECC zMBx72
dodatkowo posiadaja modul ECC (error checking and correction) ktory sluzy do
wykrywania i naprawiania bledow 1 bitowych (kazde 8 bitow posiada dodatkowy
1bit parzystosci, jezeli w tych 8 bitach zostanie zmieniony 1 bit to uklad
moze to skorygowac). Zalecane do systemow w ktorych pewnosc jest priorytetem
>DIMM zMB 64-bit SDRAM zMBx64 4-clock 100MHz
chodzace oficjalnie na 100MHz ale bez ECC

>Roznia sie one od siebie cenami, zas te opisy bardzo malo mi mowia.
>Zamierzam zlozyc komputerek na plycie ASUS'a(?) z PII i potrzebuje do
>niego pamiec. Ktore z tych kosci sa najlepsze (a moze wszystkie to
>kiszka :-D .

Jezeli bedziesz mial plyte BX to tylko 100Mhz, chyba ze dadza ci sprawdzac
zwykle na twojej plycie (zawsze to pare groszy w kieszeni). Co do jakosci
kosci to trzeba by jasnowidza wynajac :))

Pozdrawiam