Re: nagrywanie dźwięku - problem !

Autor: Michał Kochanowicz (komichal_at_polbox.com)
Data: Tue 16 Jun 1998 - 16:31:26 MET DST

Cześć

K.Murawski napisał(a) w wiadomości:
<1A5F0D3C0CBCD1118F6000A02480EA8862EE12_at_news.telbank.pl>...

>Mam kartę SoundBlaster 64 AWE zainstalowaną pod NT 4.0 Wrk. Problem polega
>na tym, że nie chce działać rejestrator dźwięku - mikrofon jest sprawny, a
>nic się nie nagrywa. Pozostałe funkcje karty działają o.k..
>Czy ma ktoś pomysł, co może być przyczyną tej sytuacji ?

Rany, znowu.... ;-) Prawda jest taka: SB 64 AWE ma spieprzony sterownik
mixera dla windows. Objawia się to następująco: Ustawiasz w mikserze suwak
czułości mikrofonu na max, ale na karcie on nadal jest na jakieś 10%.
Jedynym rozwiązaniem jest uruchomienie _z_windowsów_ miksera dosowego
(MIXERSET.EXE) i ustawienie nim czułości mikrofonu (nie może być
jednocześnie uruchomiony mixer windowsowy!). Jeśli nie masz tego miksera
dosowego (jest na CD od SB, ale nie chce rozpakowywać się pod windowsami) to
mogę go podesłać.

Problem jest powszechny, był już na tej grupie poruszany, poza tym osobiście
sprawdzałem na innym egzemplarzu karty, więc nie słuchaj ludzi którzy piszą
żebyś zgłośnił w mikserze :-)

Pozdrawiam

PS. Możesz spróbować ściągnąć nowsze sterowniki ze strony CreativeLabs
 http://www.creativelabs.com/ ), ale nie liczyłbym że to poprawili... w
końcu większość i tak używa SB głównie do grania.

Michał Kochanowicz
komichal_at_polbox.com
komichal_at_friko2.onet.pl