Re: Mac emulator

Autor: mzimu (mzimu_at_hyperreal.art.pl)
Data: Mon 15 Jun 1998 - 19:36:33 MET DST

On Fri, 12 Jun 1998 20:17:03 GMT, "Davka" <davka_at_polbox.com> wrote:

>Jaki jest najlepszy emulator MACa na
>którym zadziała system 7.01 lub 7.1
>a emulator zadziała na 486 z 8MB.

Nie ma takiego (przynajmniej na razie).
Te które są albo działają (w miarę dobrze) na szybkim Pentium,
albo nie emulują w pełni systemu 7.01.
Dobra, jakie są:

Executor - bardzo szybki, ale mało co na nim odpalisz :P
vMac - wolny, emuluje tylko Maca Plusa, ale i tak lepszy od Executora
Shapeshifter - karkołomna rzecz, bo emulator pod emulatorem
(Shapeshifter jest na Amigę, ale całkiem dobrze działa pod UAE)
- ale i tak jak dotąd najlepszy.
Gemulator - nie wiem, nie używałem, nie posiadam, komercha i nie
ma sensownej wersji demo (tzn. jest, ale żeby emulowała Maka trzeb
kupić jakąś badziewną specjalną kartę + ROM na kostce do niej)
Fusion - na to czekam, jeszcze nie wyszedł :-|
Aha, 486 i 8 M RAM-u to trochę za mało, i nie licz że którykolwiek
z tych emulatorów pozwoli ci odpalać rzeczy pisane na PowerPC.
68040 to max tego, co można osiągnąć.

http://emul8.bydnet.com.pl (vMac, Shapeshifter+UAE)
http://www.emulators.com (Gemulator)
http://www.ardi.com (Executor)
http://www.ctaz.com/~msdei/pc/fusion/fusion.html (Fusion)

>Szukam też strony, ftp'a z softem
>MACowym (system,ROM,aplikacje,gry).

System 7.0.1 ściągniesz z ftp.apple.com. Nowszy możesz
kupić w sklepie z makówkami.
Gry, programy możesz znaleźć na każdym CD dołączonym
do MacWorlda (oczywiście możesz ściągać, tylko po co
bulić za impulsy)
ROMy - ...

pozdrawiam,

Marcin