Re: HP DJ 400 nie pobiera papieru !!!

Autor: Przemyslaw Jankowski (pjank_at_free.polbox.pl)
Data: Mon 15 Jun 1998 - 16:21:20 MET DST

Robert Kuznicki <luzak_at_tower.t16.ds.pwr.wroc.pl> (Mon, 15 Jun 1998
02:00:04 +0200):

> Czesc!
>Ja mam dokladnie ten sam problem, tylko ze z drukarka HP DJ 510.
>I tez nie bardzo wiem, co z tym fantem zrobic :((
>Dolaczam sie do prosby o pomoc.
>
>Robert Kuznicki

No cześć koledzy, zdaje się że wiem w czym problem.

Jakieś 4-5 lat temu kupiłem HP DJ550C i od razu wysłałem dołączoną do
niej kartę rejestracyjną. Po kilku miesiącach bardzo się zdziwiłem, bo
przyszła pocztą mała paczuszka z... Wielkiej Brytanii. Otwieram, a w
środku... bardzo dziwny przyrząd, dyskietka i list. Okazało się że
szanowny HP eksperymentował sobie z rodzajem gumy użytej w rolkach
wciągających papier. Ponoć guma użyta w drukarkach DJ i DW
510,520,550c i 560c po pewnym czasie zupełnie traciła swoją
przyczepność i drukarka nie mogła wciągnąć papieru. Z tego, co pisze
JaVoL wynikałoby, że seria 400 też mogła mieć podobny problem.

Zasada działania "urządzenia" jest następująca: wkłada się to pod
rolki wciągające papier, uruchamia program z dyskietki i przez
kilkanaście minut drukarka kręcąc wałkiem (i robiąc straszny hałas)
ściera sobie wierzchnią warstwę rolek. Potem wystarczy ją trochę
odkurzyć i wciąga papier bez żadnych problemów (przez jakiś czas :))

Proponuję wam skontaktować się z przedstawicielem HP (chyba jest już
jakiś w Polsce) - powinni to załatwić bezpłatnie (w końcu oni to
spaprali).

 Przemysław Jankowski
 www: http://free.polbox.pl/p/pjank/
 e-mail: pjank_at_free.polbox.pl