Re: jeszcze microsoft

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Sat 13 Jun 1998 - 17:09:19 MET DST

Grzegorz Gierlik wrote:

> Pytanie do autora powyzszej wypowiedz - w ktorym roku powstala siec Internet?

To nie do mnie pytanie, :-)
Oczywiste, że Sieć powstała wcześniej, ale trzeba przyznać, że to
Microsoft przybliżył ją szaremu człowieczkowi. Po prostu trafił ze
swoimi aplikacjami w odpowiedni czas i potrzeby ludzi, które się zaczęły
pojawiać. Wcześniej Gates olewał internet, uważał, że ta technologia nie
ma przyszłości (choć teraz mówi inaczej w swojej biblii "Droga do
przyszłości"). Ale, choć spóźniony nieco, zareagował na konkurencję i
ruszył z kopyta. Dobry marketing to dzisiaj 90% sukcesu, a Gates - umie
reklamować swoje produkty.

> Na pewno produkty M$ sa najpopularniejsze, ale tylko dzieki marketingowi.

Jak wyżej. Wiadomo, że większość apliakcji Microsoft to kolejne wersje
starych programów, ale mimo że często są zawodne ludzie ich używają, bo
o nich wiedzą, słyszą, czytają...Aplikacje MS stały się standartem dla
90% użytkowników Peceta; i tego nie można zaprzeczyć.

>(...) Ktos uzywa Windy i jakis Wordow nie zdajac sobie sprawy, ze sa inne systemy.

A dlaczego miałby wiedzieć? Jak nigdzie (oprócz nielicznych wyjątków) w
popularnej (czytaj:masowej) prasie komputerowej są tylko Windows.
Widziałeś kiedyś reklamę OS/2 Warp? Ten system pojawił się przed W95 -
miał być konkurentem dla W3.1 (a nie jak podawano błędnie - dla W95).
OS/2 to był pierwszy 32-bitowy, wielozadanowy sytem dla PC - bez
konkurenta na rynku. I co, czy któś o nim słyszał? IBM reklamował ten
system w tak pokrętny sposób, że nie wiadomo o czym była mowa. Mam kilka
.avi takich reklam OS/2 i naprawdę nigdy by nie wpadł, że zakonnice moga
między sobą rozmawiać o systemie komputerowym :-) W czasopismach
pojawiły się nieliczne wspominki (najbardziej obszerne w PCKurier i PC
Magazine Po Polsku - na trzy-cztery strony) o Warp 4.0, i nic. I cisza.
A przecież ten system to potęga.
Dalej...Linux. Ostatnio modny. Ale wystarczy przejżeć prasę. Każdy
artykuł opisujący Linuxa to masa zawiłych definicji rodem z DOS. A
przecież można inaczej. Można pokazać tę przyjemniejszą stronę -
x-windows, uprościć instalację. Założę się, że każdy przeciętny
człowiek, który używa Windows95 - i klnie, że kiepski i że się zawiesza
i nazywa go G95, po przeczytaniu artykułu o rewelacyjnym Linuxie, nie
zmieni szybciutko systemu (pomimo że ten jest darmowy) Dlaczego? Bo nic
nie zrozumie z tego artykułu!

Pozdr

--
		Mariusz Mierzejewski