Re: Turbo

Autor: Mariusz Mierzejewski (marset_at_friko3.onet.pl)
Data: Fri 12 Jun 1998 - 18:09:31 MET DST

Davka wrote:

> Mam pytanie:
> w starszych kompach był przycisk TURBO
> (właściwie to chodzi nie o przycisk a o funkcje płyty).
> Co on robił (od strony technicznej), po co to robił,
> czy więc prawdziwa prędkośc procesora (czyli bez
> dopalania turbem) była niższa ?

AFAIK, (o ile sie nie myle, co jest możliwe, ale rzadko), przy włączonym
TURBO procek chodził z normalną, dedykowaną mu, prędkością. A jak się to
TURBO wyłączyło do prędkość spadała - o ile, tego nie wiem; cosik mi się
wydaje, że chodziło o możliwość uruchamiania starszych (czytaj:na AT/XT)
programów, które chodziły w trybie rzeczywistym i nowe procki były dlań
za szybkie.
Od jakiegoś czasu, wraz z końcem 486/5x86, już się tego przycisku nie
montuje, bo nikt o zdrowych zmysłach nie używa tak staaaarych programów.
Przykładowo na mojej płycie nie ma juz wyprowadzenia do TURBO.
Pozdr

--
		Mariusz Mierzejewski
		mailto:marset_at_friko3.onet.pl