Ikona ZIP

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Fri 12 Jun 1998 - 10:58:22 MET DST

Waldemar Oczko wrote:

 WO> Wczoraj przeinstalowywałem koledze W95 na OSR2
 WO> Po podłączeniu ZIPA paraller i odpaleniu questa Winda rozpoznała go
 WO> jako napęd dysków wymiennych
 WO> zainstalowałem świerze toolsy i drivery bodajże 5,3 zassane z Iomegi.
 WO> Wszystko moim zdaniem pracuje poprawnie
 WO> /kopiowanie pliku 5 MB na zipa zajmuje rowno 30 sekund./ Port ustawiony
 WO> EPP 1,9
 WO> ale ....
 WO> 1. Jednak nie potrafię odpowiedzieć koledze - co się stało z ikonką Zipa
 WO> (taka niebieska)
 WO> w okienku mój komputer ?? - dalej jest wyświetlany dysk wymienny.

Iomega nie przyjmuje do wiadomości, że w wersjach narodowych Szklarni może być
katolog Autostart i pakuje swoje badziewia do Startup - po prostu przenieś te
badziewia (Iomega Disk Icons, Iomega Startup Options i Iomega Watch) do
Autostart i tyle.

 WO> 2. Jak wyłączyć /prawdopodobnie buforowanie/ aby był widoczny
 WO> faktyczny postęp kopiowania na zipa.
 WO> Przeciągamy np. duży plik który od razu pojawia się w oknie
 WO> napędu, a faktycznie jeszcze długo jest na niego zapisywany

Buforowania zapisu nie da się wyłączyć, natomiast zdecydowanie należy
ograniczyć wielkość cache dyskowego, czyli w pliku system.ini, w sekcji [vcache]
dodać linijkę:
MaxFileCache=4096

Rozmiar cache podaje się w KB i jego wielkość najlepiej ustalić na 1/8
fizycznej pamięci RAM, ale nie mniej niż 2 MB (2048) i nie więcej niż 8 MB
(8192).
Jeśli nie ograniczysz rozmiaru cache, to może Cię spotkać niespodzianka i przy
kopiowaniu naprawdę dużych plików, mając 32 MB RAM, Szklarnia przeznaczy Ci na
cache 28 MB i tak zacznie swapować, że kopiowanie potrwa 3 razy dłużej... Tak
miałem właśnie ze swoim ZIPem.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl