Re: Epson Stylus - napelnianie tuszu

Autor: Jacek Machura (machuraj_at_friko3.onet.pl)
Data: Thu 11 Jun 1998 - 20:56:25 MET DST

Bolek napisał(a) w wiadomoœci: <3585a1d7.1598847_at_news.tpnet.pl>...
>OK! To czegos tu nie rozumiem. W innym drukarkach glowica jest razem z
>nabojem. Czyli glowica ta jest gorszej jakosci i jest jednorazowa,
>tak? To dlaczego mozna je napelniac i PODOBNO chodzi to super? Chyba
>lepiej napelniac tusze od Epsona, bo on ma glowiec wielorazowe... he?

Epson stosuje glowice piezoelektryczne, ktore mozna napelniac na nowo (jest
to normalne, gdyz glowica nie jest kupowana razem z nabojem). Jednak jak sie
glwoica zepsuje, to kosz naprawy jest dosc wysoki (bodajze cos kolo 500zl).
Natomiast np. HP i Canon stosuja technologie bubble-jet, w ktorej glowice
kupuje sie razem z nabojem (sa one polaczone) i dlatego teoretycznie nie
powinno sie ich napelniac (oczywiscie mozna, co znacznie obniza koszty).
Kosz takiej glowicy to okolo 120 zl (w przypadku HP 690). Mam nadzieje ze
przyblizylem cos na ten temat. pozdrawiam.

--
         Jacek Machura
e-mail: machuraj_at_friko3.onet.pl