Re: Czy sa nagrywarki z UDMA

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Wed 10 Jun 1998 - 12:08:34 MET DST

Marek Marciszewski wrote:

> Chcialbym spytac czy istnieja nagrywarki IDE z interfejsem UDMA,
> interesuje mnie to dlatego, bo chcialbym podpiac dysk IDE UDMA
> na tym samym kanale co przyszla nagrywarka IDE

IMHO nie powinno się na kanale nagrywarki podłączać żadnych
innych urządzeń. AFAIK nie ma nagrywarek UDMA (nie potrzebują
takiego transferu). Naprawdę polecam nagrywarkę SCSI -
za jakieś 200 PLN dokupisz Adapteca AVA-1505, który sprawuje
się znacznie lepiej niż IDE i zwalnia Ci kanały IDE.
8MB/s które wyciągniesz w tym przypadku na ISIE wystarczy
nie tylko nagrywarce, ale i jakiemuś dyskowi SCSI.

W swoim komputerze każde urządzenie IDE mam na osobnym
kabelku. Jak raz zawiesił mi się kompakt na wspólnym z
dyskiem kablu, to siadł cały system, bo nie mógł się
dostać do HDD. W tej chwili jak nawet się takie coś
zdarzy, to mogę zamknąć system i go zresetować normalnie.
BTW co dopiero takie zawieszenie zrobiłoby z nagrywaną płytką...

--
Pozdrowienia,