650 mb przenosne

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Wed 10 Jun 1998 - 05:56:20 MET DST

Ireneusz Brejer wrote:

 IB> potrzebny mi jest nosnik o wielkosci 650 mb ale przenosny.
 IB> chcialbym aby taki nosnik/urzadzenie mozna bylo latwo podlaczyc
 IB> do kazdego komputera/os'a
 IB> zastanawialem sie nad:
 IB> 1. zip - koszt max. 1100 zl. w tym 7 dyskow oraz zipp parallel.
 IB> przeraza mnie te 7 dyskow. i jaki jest tego realny transfer ?

Parallel max. uzyskałem 300 KB/s...

 IB> czy pod dos/w95/linux/nt40 latwo i szybko to mozna podlaczyc ?
 IB> czy scsi poprzez parallel port jest szybsze od only parallel ?

Dla ZIPa nie ma takiego rozróżnienia... Po prostu wersja parallel wewnętrznie
jest SCSI (ma wbudowany 'konwerter'). Jeszcze ciekawszy jest ZIP Plus -
parallel/SCSI z autodetectem. Ma tylko jedną wadę - nie można przy używaniu na
porcie równoległym podpiąć już drukarki (patrz http://www.iomega.com).

 IB> 2. PHd - Packet Hard Disk. przenosny hdd na port rownolegly.
 IB> nie znam kosztu takiego dysku. i czy pod inne systemy latwo
 IB> podlaczyc.
 IB> czy mozecie mi cos jeszcze zaproponowac ?

Fujitsu DynaMO 640 Parallel - drogi napęd (rzędu 2000 PLN), tanie nośniki (56
PLN netto za sztukę).

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl