Re: te nieszczesne modemy.....moze ktos potrafi to wytlumaczyc??

Autor: Tomasz Hrycuniak (thserwis_at_polbox.com)
Data: Sun 07 Jun 1998 - 14:42:54 MET DST

Piotr Misiewicz napisał(a) w wiadomości:
<01bd8ae1$fe9e3de0$1d2b3bc1_at_pc41.am.lodz.pl>...
>Witam Panowie!
>Problem mam taki:
>Mam modem Zoltrix 33,6 plyta asus p2L97 i modem po zainstalowaniu i
>przetestowaniu "nie chce gadac" - no dialtone etc z blokowaniem linii
>wlacznie. Ustawiny na com4, irq 3 (jak com 2 - ale wylaczony). W innym
>kompie (niezaleznie czy z p2, pentium czy poczciwy 486) "chodzi jak burza".
>Co ciekawe po wlozeniu do mojego kompa innego modemu - Zoom 33,6 - wszystko
>OK.
>Moze mnie ktos pojasnic co jest grane?

Tak dokładnie "co jest grane" to nie wiem. Ale przy instalacji modemów
wewnętrznych zawszę robię tak:

- Odpalam sprzęt jeszcze przed włożeniem modemu i przechodzę do okienka
(W95) "Właściwości: komputer" i w opcji przerwanie irq oglądam sobie listę
zajętych przerwań
- wybieram jakieś wolne tzn. takie którego nie ma na liście
- Zajęte pory COM sprawdzam sobie w "właściwości: system" zakładka "Menadżer
urządzeń" opcja "porty COM i Lpt"
- j/w wybieram wolny
- Sprawdzam w Biosie czy wszystkie porty com włączone itd.
- w modemie ustawiam zworki i montuję go do komputera
- teraz Panel sterowania i "dodaj nowy sprzęt" z automatycznym wyszukiwaniem
(powinien znaleźć port COM ustawiony w modemie
- jeszcze raz Panel sterowania i "dodaj nowy sprzęt" ale z opcją "wybiorę z
listy" i "z dysku" podając namiar na sterowniki konkretnego modemu
- restart i gotowe.

Pozostaje jeszcze konfiguracja portu com (transfer, parzystość itd.)
parametry dial-up, DNS itd. ale to już jest proste i nie będę się rozwodził.
Opanowałem tak już sporo modemów (głównie Zoom`y i Zoltrix`y) i nigdy nie
miałem problemów z instalacją (ale z pracą na słabych liniach to i owszem)
Aha też mam tego Zoltrixa (na COM 3, irq 10) i paskudną linię, zatem max
21600, ale to już inna sprawa.

Tomasz Hrycuniak
thserwis_at_polbox.com