Odp: WANTED ! Urzadzenie do archiwizacji.

Autor: Jakub Chmielewski (yacoob_at_ic.com.pl)
Data: Sun 07 Jun 1998 - 13:46:32 MET DST

>Czesc!
>
>Chcialbym zaopatrzyc sie w sprzet do archiwizacji danych. Moje potrzeby ;)
>sa nastepujace:
>
>1) urzadzenie musi byc zewnetrzne laczone przez parallel.
>2) stosunkowo tani koszt nosnika (informacji)
>3) musi miec sterowniki do dos'a ew. do win3.11
>4) okolo 100 MB miesiecznie - praca oraz jako pojemny nosnik do
przenoszenia
>danych - do kilkuset mb jednorazowo.
>5) dostep do danych - random - nie chce miec streamera.
>6) specjalnie nie podaje gornej granicy ceny jaka chce zaplacic za
> [...]

Czesc ponownie!

Dzieki za odzew. Troche mam juz zametu w glowie od tych zip,pd,mo .... (:-P)

Wczoraj wpadlem na dosc makabryczny pomysl. Zacznijmy od poczatku:
1) Koszt 1mb na dyskietce ZIP - 55 groszy
2) 1mb na PD to ok 16.5 - 17 groszy
3) 1mb MO - ok 10 groszy. - taniuchno

a koszt 1mb na twardym dysku (dla przykladu):
1) Quantum FB SE 4.3 - 19.5 grosza
2) Quantum BigFoot CY - 17 groszy
i ciagle spada!!

Czy nie jest wiec sensownym rozwiazaniem kupic sobie obudowe
(IDE->parallel - patrz warunki wyzej) za ok 600 zl (max) i twardy dysk? Nie
musze wtedy placic takich ciezkich pieniedzy za naped (MO - ok.2000 zl przy
640MB, PD - 1100 zl) a i transfer mam na poziomie maksimum
transeru LPT.

Co o tym myslice?
Czyzbym przeoczyl cos waznego (trwalosc nosnika, odpornosc na
wlaczanie/wylaczanie, wstrzasy)? Oczywiscie zakladam dosc ostrozne
obchodzenie sie z urzadzeniem - nie bede nim rzucal po scianach... ;-)

Pozdrawiam.
Jakub Chmielewski