Re: Rasowanie P200MMX i P233MMX....

Autor: Andrzej Popowski (popej_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 06 Jun 1998 - 13:28:38 MET DST

Fri, 05 Jun 1998 21:12:16 GMT, "Piotr Wilczek" <pwilczek_at_priv.onet.pl>
piszesz:

>Prawda jest taka, że procesory P166MMX, P200MMX i P233MMX powstają w czasie
>tego samego procesu technologicznego i prawie wszystkie (mały procent nie
>przeszedłby testów na 233MHz) mogłyby być sprzedane jako 233. Prawa popytu i
>podaży powodują jednak, że spora część z nich jest opisywana i sprzedawana
>jako 200 i 166, z zablokowanym mnożnikiem. Szczegóły poniżej, niestety w
>języku obcym (przepraszam za przydługi post, pochodzący z Brotherhood of the
>CPU):

Mam PMXX 233 i 166, ten drugi bez blokady. Oba chodza bez problemow na
250 = 3*83 i 262 = 3,5*75. Przy 291MHz ten 166 dziala jakby lepiej,
ale zaden z nich nie przechodzi High-End Winstone 98 na tej
czestotliwosci, mimo podwyzszenia napiecia do 3,2V.

Chociaz P166 pracuje jak 233, to nie znaczy, ze spelnia wszystkie
wymagania okreslone przez Intela (moc, tolerancja napiecia zasilania,
timing), np. nie wiem, czy bedzie dobrze pracowal na plycie
dwuprocesorowej.

>Since the stories broke in news media worldwide, including C't magazine,
>bunch of people have been scratching their heads very hard in searching for
>answers and solutions to remarking problems. meanwhile Intel just continues
>to sit idle in silence, neither makes any efforts in educating public how to
>identify nor explains the truth of identical nature among 233, 266 and 300.

To nie jest prawda, o czym informuje takze czasopismo C't.

P2 300 zawsze ma cache z ECC, P2 z mniejszym zegarem zazwyczaj nie ma
korekcji ECC. C't rozpowszechnia programik, ktory pozwala wykryc
falszywe P2 300 wlasnie na podstawie braku ECC.

Jakie sa roznice miedzy P2 333, 350 i 400 mozna sobie poczytac na
www.tomshardware.com, w skrocie P2 400 ma szybsze pamieci cache
(produkcji Samsunga) oraz obudowe zapewniajaca chlodzenie tych
pamieci.

Pozdrowienia,

Andrzej Popowski

(usun cyfry z mojego adresu / remove digits from my address)