Re: Celeron, bylo:Re: AMD K6-2 juz jest !!

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Fri 05 Jun 1998 - 09:24:47 MET DST

Fachman wrote:

[...]
> ale tylko w okreslonych sytuacjach a zauwaz ze dostep do pamieci rowniez
> wzrasta z 66 na 100mhz a przy sdram mozna przebolec brak cache`u.

Kiedys Optimus twierdzil, ze przy EDO moze nie byc cache L2 i sprzedawali Zappy
bez niego...

> PC Kurier
> kiedys bardzo entuzjastycznie opisywal karte graficzna Blaze 3d wielu ludzi
> sie tym pokierowalo i potem strasznie sie zawiedli.

Niestety, ja osobiscie nie polegam na testach zamieszczanych w zadnym z
wydawanych w Polsce czasopism komputerowych (pare razy sie na nich przejechalem
- teraz wierze tylko sobie i znajomym, ktorzy maja jakis cziekawy sprzet u
siebie w kompie). PC Kurier jest chyba najlepszym z nich ale ich oceny sprzetu
tez sa czasem nietrafione...

> zadne chipsety intela
> pod p2 nie obsluguja cache`u jednak niewykluczzone ze mozna to zrobic wtedy
> gdy zastosuje sie osobny chip do tego celu przeznaczony i w takim przypadku
> przy p2 byloby to L3 cache a przy celeronie L2

Jak VIA, SiS i inni zaczna klonowac chipsety pod PII to moze sie tego doczekamy
ale Celeron raczej tego nie doczeka...

> Pozdrawiam i polecam sobie przeczytac post "k6-2 kontra celeron ....." tam
> szczegolowo wyjasnilem jak nalezy podchodzic do wyboru procesora

| ZBIGNIEW KLOS | Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group | Grudziadzka 9/13 |
| e-mail: zklos_at_lucent.com | 85-130 Bydgoszcz |
| phone: +48 52 349 1423 | POLAND |