WANTED ! Urzadzenie do archiwizacji.

Autor: roman_at_silesia.pik-net.pl
Data: Tue 02 Jun 1998 - 23:21:17 MET DST

Zbigniew Klos wrote:

 ZK> ZIP (zewnetrzny w wersji na LPT) spelnia te warunki z wyjatkiem nr. 4 -
 ZK> pojemnosc dyskietki to 100MB a wiec nie da sie kilaset MB jednorazowo
 ZK> (oczywiscie chyba, ze uzyjesz kilku dyskietek co chyba nie jest tak
 ZK> niewygodne, tyle ze dyskietki dosc drogie). Napedy MO raczej w wersji LPT
 ZK> nie wystepuja (moze sa jakies ale nie wiem o nich)- to domena SCSI. Tak

Mylisz się - Fujitsu produkuje M2513A (SCSI wewnętrzny - właśnie obok mnie
leży) i DynaMO640 - to samo tylko, że zewnętrzny i parallel. Nie produkuje
natomiast zewnętrznego SCSI.

 ZK> wiec nie spelnia warunku 1. Poza tym mozesz miec problemy z warunkiem
 ZK> 6 - to b. drogie zabawki.

Wewnętrzny MO 640 MB ok. 1500 PLN netto, zewnętrzny na pewno droższy, ale
granicy 2000 PLN nie powinien przekroczyć. Rewelacyjna jest cena nośnika: 56 PLN
netto - przelicz grosze/MB i porównaj z ZIPem.

 ZK> Mysle, ze powinienes sie powaznie zastanowic nad ZIP'em i paroma
 ZK> dyskietkami do niego. Slyszalem tez o zewnetrznych twardych dyskach
 ZK> podlaczanych przez LPT - ale wtedy nosnik jest niewymienny. Moze cos
 ZK> takiego ? A moze nagrywarka CD-RW (albo ostatecznie PD) na LPT (tez
 ZK> drogie, ale tansze od MO) ?

Używam ZIPa od samego początku, gdy tylko pojawił się na polskim runku - czyli
trzeci rok. Mam wersję parallel i ATAPI. Są naprawde przesympatyczne, ale MO640
zauroczył mnie swoimi niewątpliwymi zaletami. Obecnie największą zaletą ZIPa - i
najprawdopodobniej niedługo jedyną - jest jego dość duże rozpowszechnienie,
nawet w Polsce.

--
RoMan (2:484/88_at_fidonet.org)
mailto:roman_at_silesia.pik-net.pl