Re: WANTED ! Urzadzenie do archiwizacji.

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 11:07:58 MET DST

Jakub Chmielewski wrote:

> [...]
> 3) musi miec sterowniki do dos'a ew. do win3.11
> 4) okolo 100 MB miesiecznie - praca oraz jako pojemny nosnik do przenoszenia
> danych - do kilkuset mb jednorazowo.
> 5) dostep do danych - random - nie chce miec streamera.
> 6) specjalnie nie podaje gornej granicy ceny jaka chce zaplacic za
> urzadzenie - jednak powinno miescic sie w rozsadnych granicach (ok 100-2000
> zl).
>
> Prosze o dosc "luzne" potraktowanie tych wymogow. Chcialbym sie dowiedziec
> co jest na rynku obecne i co Wy polecacie.
> Osobiscie zastanawiam sie nad ZIP'em. A moze MO?

ZIP (zewnetrzny w wersji na LPT) spelnia te warunki z wyjatkiem nr. 4 -
pojemnosc dyskietki to 100MB a wiec nie da sie kilaset MB jednorazowo
(oczywiscie chyba, ze uzyjesz kilku dyskietek co chyba nie jest tak niewygodne,
tyle ze dyskietki dosc drogie).
Napedy MO raczej w wersji LPT nie wystepuja (moze sa jakies ale nie wiem o
nich)- to domena SCSI. Tak wiec nie spelnia warunku 1. Poza tym mozesz miec
problemy z warunkiem 6 - to b. drogie zabawki.

Mysle, ze powinienes sie powaznie zastanowic nad ZIP'em i paroma dyskietkami do
niego.
Slyszalem tez o zewnetrznych twardych dyskach podlaczanych przez LPT - ale wtedy
nosnik jest niewymienny. Moze cos takiego ?
A moze nagrywarka CD-RW (albo ostatecznie PD) na LPT (tez drogie, ale tansze od
MO) ?

> Z gory dzieki za odzew!
>
> Jakub Chmielewski
> Segmentation fault. Core dumped.
> [ yacoob_at_ic.com.pl ]

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |