Re: skladak<=>firmowka

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_USUN-TO.friko2.onet.pl)
Data: Tue 02 Jun 1998 - 00:06:44 MET DST

On Sat, 30 May 1998 14:30:26 GMT, vindex_at_friko.onet.pl (Vindex) wrote:

>A coz za problem kupic sobie ladna obudowe? A zagladales kiedys do
>srodka takiego np. Compaq'a? Tragedia! Zintegrowana karta grafiki
>(najczesciej Cirrus Logic), Kiepska rozszezalnosc - mala riser card,
>brak mozliwosci zmiany plyty na inna, bardziej normalna bo nie bedzie
>pasowala do obudowy, wlasna wersja windows, bios programowy itp.

To zalezy... Ja mialem mozliwosc zagladania do kilku firmowych kompow
i o ile IBM w Aptivach i GL-kach rzeczywiscie cuduje, o tyle te nowe
Compaq`i maja w srodku wszystko w miare standardowe i osobno jak Pan
Bog przykazal: plyta FIC, S364V2, normalny rozklad obudowy desktop. A
propos subject, przypomnialo mi sie madre zdanie, ktore powiedzial moj
znajomy. Otoz skladaki "firmowe" (Osrimus oczywiscie i SQADAX) tym sie
roznia od FIRMOWYCH (IBM, COMPAQ), ze o ile do tych pierwszych wpycha
sie co popadnie i potem pol roku walczy, zeby to zechcialo ruszyc, o
tyle w takim Compaq`u te pol roku goscie siedza w labo i glowkuja, co
z czym bedzie najlepiej chodzic. Nastepna sprawa to jakosc czesci
uzywanych przez Compaq`a i spolke: nawet jak w bebechach trafisz na
karte - wynalazek typu Cirrus czy SIS w Aptivie, to mozesz byc prawie
pewien, ze jest to moze nie najszybsza, ale prawie na pewno
najsolidniej wykonana i najmniej konfliktowa karta z tym chipem. Nie
zawsze, ale zaznacza sie tu pewna prawidlowosc.

Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

Odpowiadajac USUN-TO. z mojego adresu. Albo...

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA
        NA OGOLNOSWIATOWY KATAKLIZM.

--