Re: Monster + ???

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Fri 29 May 1998 - 09:59:14 MET DST

Tomasz Jarnot wrote:

> Bzdura zadnej roznicy nie ma, no chyba ze program ktorym to zrobiles jest
> jakos wybitnie dziadowski... czlowiek jest w stanie rozpoznac 64 odcienie
> tego samego koloru, a HiColor daje ci np. 256 odcieni szarosci, wiec nie
> ma szans zebys zauwazyl roznice miecy HiColor a TrueColor.

Niestety sie mylisz. W odpowiednich warunkach widac ta roznice i to bardzo.
Wezmy jpg'a, ktory przedstawia tylko niebo - jest blekitne i powiedzmy od lewej
do prawej strony robi sie coraz jasniejsze.
Zmienia sie wiec 'natezenie' koloru niebieskiego (glownie). W HiColor skladowa
niebieska jest zakodowana na 5-ciu bitach czyli masz 32 'schodki' niebieskiego
(czerwony - tez piec bitow, zielony - 5 lub 6, zalezy czy tryb 32tys kolorow -
nie ma go w Win95, czy 64 tys.). W TrueColor niebieski jest zakodowany na 8-iu
bitach czyli 256 odcieni. Roznice w jakosci przejscia od jasno do ciemno
niebieskiego w Hi i TrueColor'ze slepy by zauwazyl (w HiColor'ze sa wyrazne
'schodki' czy tez 'skoki' jasnosci). Nie mam Ci jak tego zademonstrowac na
zywca. Moge Ci przeslac przykladowe zdjecie a ty je sobie obejrzysz.
Ww. efekt moze byc zniwelowany, jesli przegladarka uzyje dithering'u ale to jest
zawsze kosztem zmniejszenia jakosci obrazu (zmniejszenia rozdzielczosci).
W >pewnych< warunkach (np. takich jak to zdjecie nieba o duzej ilosci odcieni)
obraz w trybie 256-kolorowym moze wygladac lepiej niz w HiColor bo tam masz co
prawda na raz tylko 256 kolorow ale predefiniujesz je z palety 6x6x6=ok. 244 tys
czyli wiecej niz w HiColor - 6 bitow na kazdy kolor).

Get it ?

> jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl
>
> TELNET IN PEACE ...

| ZBIGNIEW KLOS | Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group | Grudziadzka 9/13 |
| e-mail: zklos_at_lucent.com | 85-130 Bydgoszcz |
| phone: +48 52 349 1423 | POLAND |