Re: AMD kontra Intel

Autor: Artur Gatty (artche_at_kki.net.pl)
Data: Thu 28 May 1998 - 00:25:19 MET DST

Marcin G napisał(a) w wiadomości: ...
>sie ma
>wiem, ze pytanie, ktore zadam padalo napewno nie raz, ale ja nadal nie wiem
>co kupic K6 233 czy IP233. Bylem ostatnio na gieldzie i pytalem sie
>handlarzy ktory lepszy, ale zdania byly podzielone. Czesciej spotykalem sie
>jednak z opinia, ze "nie ma jak Intel". Co wy o tym sadzicie.
>Musze wiedziec, bo nie wiem co kupic
>AMD K6 233 z voodoo2 +monitor 15', czy
>Intel P233 z voodoo1 +monitor 15', bo na Pentium i voodoo2 nie styknie kasy
>mam max 3500 zl,- i ani grosza wiecej

AMD jest w stosunku do IntelaMMX troche nowoczesniejszy poniwaz posiada
jadro Risc 6 a nie Risc 5. Jezeli chodzi o gry to rezultaty sa bardzo rozne
(testowalem IP200MMX i
K6PR233) ale ogolnie AMD wypada sporo lepiej. Poza tym w przeciwienstwie do
Intela w AMD nie masz zablokowanego mnoznika, wiec mozesz go przestawic z
3.5*66=233 na 3*75=225, mimo ze predkosc zegara bedzie troche wolniejsza
odczujesz znaczne przyspieszenie (jezeli masz odpowiednia karte graf.).
Na koniec jedna uwaga jezeli zdecydujesz sie na AMD: Postaraj sie o plyte
specjalnie dedykowana do tego procesora, a nie o obslugujaca P55C i
procesory kompatybilne.

Artur Gatty
gatty_at_kki.net.pl