Re: RealPlayer5.0+ - jak nagrywac

Autor: Pawel Bajorek (pawel_at_radio.com.pl)
Data: Mon 25 May 1998 - 15:40:24 MET DST

przede wszystkim nie .ram tylko .ra (plik .ram jest to plik lezacy na
serwerze www opisujacy bezposredni link do dzwieku czyli dokladniej
wskazanie dla playera jakie dzwieki ma odtwarzac - w takim pliku moze
byc kilka odwolan do plikow .ra)
przekonwertowac mozesz np. Encoderem RealAudio ale on nie obsluguje
formatu .mpg poza tym dziala w jedna strone tzn. nie mozesz z pliku .ra
zrobic .wav

zawartosc pliku .ram (w uproszczeniu):
pnm://nazwa_serwera.domena/katalog/dzwiek.ra (jesli masz serwer
RealAudio)
lub
http://nazwa_serwera.domena/katalog/dzwiek.ra (jesli mie masz serwera RA
a tylko serwer www)

RealPlayer Plus 5.0 ma opcje nagrywania i nagrywa dzwiek w formacie .ra
bezposrednio na dysku....

--
Pawel Bajorek, administrator sieci
Polskie Radio SA, Wydzial Informatyki, tel. (+48 22) 6453020