VooDoo 2 (z 12MB) w praktyce

Autor: Krzysztof Pralat (qservice_at_sylaba.poznan.pl)
Data: Mon 25 May 1998 - 15:13:37 MET DST


Od tygodnia jestem posiadaczem karty Creative Labs 3D Blaster z VooDoo 2
(12MB). Z uwagi na spore zainteresowanie akceleratorami graficznymi na tej
lisci pragne dorzucic swoje dwa grosze.

Kompatybilnosc
Przetestowalem kilkanascie gier napisanych z mysla o V1. Wszystkie dzialaly
bez zarzutu, poza Need for Speed II SE, ktorej instalator nie wykrywal
obecnosci dopalacza. Dopiero zainstalowanie gry z V1 i zamiana na V2
pozwalaly na ostra jazde.

Akceleracja
Karte z V2 przetestowalem na dwoch konfiguracjach:
1. Asus TX-97, 96MB SDRAM, IP 200 noMMX (3x75MHz). Tweakowany Quake2 w
rozdzielczosci 640x480 osiagnal wynik 40FPS (Diamond Monster 3D z V1
osiagnal 30FPS).

2. Asus B2P, 96MB SDRAM, IP2 266 (3x100MHz). Tweakowany Quake2 w
rozdzielczosci 640x480 osiagnal wynik 80FPS, a w 800X600 70FPS.
W tej samej konfiguracji, przy wlaczonych wszystkich bajerach (8-bitowe
tekstury=off, sound=high, itp) wynik ksztaltowal sie na poziomie 56FPS.

Pomimo tak drastycznego przyrostu mocy gry niewiele zyskuja na
atrakcyjnosci (czyt. plynnosci). Poza Quakem2, w ktorym przy wszystkich
wlaczonych bajerach i predkosci 56FPS czuje sie, ze to jest to.

Pomiary przeprowadzilem przy clk=95. Karta z V2 okazala sie dosc oporna w
podkrecaniu. Roznica pomiedzy clk=90 a clk=100 byla znikoma. Pow. 100MHz
nie rwala tekstur natomiast gra drastycznie sie spowalniala i chwilami
zawieszala.

Krzychu



To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.7 : Tue 18 May 2004 - 17:18:06 MET DST