Re: Modem Zoltrix -pomocy

Autor: The Great Cornholio (przemneu_at_zst.bytom.pl)
Data: Thu 21 May 1998 - 15:48:15 MET DST

Butch napisał(a) w wiadomości: <0DU81.64$ic4.20222_at_news.tpnet.pl>...
>Czy ktos wie jak podlaczyc modem Zoltrix
>FM 336 VSP tak zeby uzywac go jako
>telefonu. Tak jak jest w instrukcji nie dziala
>
>TIA
>Butch

Ja ze swoim Zoltrixem zrobiłem tak:

1. Nie łączyłem mojej karty dzwiekowej ani CD z modemem tym 4-zylowym kablem
dostarczonym z modemem - do glosnikow dochodzil bardzo cichy glosik, a do
tego czesto bardzo szumialo.
2. Nie łączyłem mikrofonu z kartą dźwięk. - tylko z modemem
3. Do kabla idącego do wzmacniacza (z karty dźwiękowej) dołożyłem drugiego
jacka i włożyłem go do modemowego gniazda (speaker out lub coś takiego -
pierwsze gniazdo z lewej- patrząc od tyłu na komputer).
Jeśli masz kartę stereo, to tą dodatkową wtyczkę do modemu połącz tylko z
kablem masy sygnału idącego do wzmacniacza i TYLKO Z JEDNYM (lewym lub
prawym) kablem sygnałowym, gdyż jeśli połączysz masę z masą, lewy z lewym,
prawy z prawym (bo wyjście z modemu to też jack stereo), to modem będzie
zwierał kanał lewy z prawym, i przerobi twoją kartę dźwiękową ze stereo na
mono!
4. Do używania modemu jako telefonu używam oprogramowania, które z nim
dostałem - Chayenne - BitWare - tam jest taki programik BitPhone. Można
gadać, tylko trochę zniekształca czasami głos twojego rozmówcy - pisałem na
listę - ale nikt nie wiedział czemu. Pod zwykłym dosowym terminalem, gdy
gdzieś zadzwoniłem, to słyszałem kogoś normalnie, ale za to on chyba albo
był głuchy, albo mój mikrofon nie działał. Ze standardowym windowym
programikiem do obsługi telefonu było chyba podobnie, ale jeszcze się tak
dokładnie nie bawiłem, bo szkoda mi kasy, a przyzwyczajony jestem do
normalnej słuchawki.

Jeśli moje rady się na coś przydadzą (lub nie), to dajcie znać na mój adres:
przemneu_at_zst.bytom.pl lub cornhole_at_polbox.com