Re: plyta AL440LX i problemy !

Autor: Krzysztof Pulapa (jimi_at_samorzad.admin.pk.edu.pl)
Data: Mon 25 May 1998 - 12:00:15 MET DST

Michał Walusiak <misiek_at_gryf.com.pl> wrote:
> Czesc !
> Mam problemy z plyta Intel AL440LX, dwoma dyskami i CD-ROMem.
> Dzieja sie takie rzeczy: jak jest podlaczany jeden dysk + CD-ROM - jest OK,
> jak podlaczam drugo to nie chce sie wylaczyc po wyborze
> "zamknij system" + "zakoncz prace komputera". Co to moze byc ?
> Wyglada na problemy na drugim kanale IDE - "skonape" sterowniki?
> Konfiguracja:
> - Pentium II 233 MHz
> - plyta Intel AL440LX
> - 32 MB DIMM SDRAM
> - Seagate 2,1 GB
> - Seagate 4,3 GB
> [...]

   Sproboj ustawic zworki na dyskach ;-)
   Tak na serio to przyczyn moze byc bardzo wiele. Moze jeden z dyskow
   jest skopany ? A moze zasilacz nie wytrzymuje ?

   Mam taki jeden stary Caviar 340MB. Bez wzgledu na ustawienie zworek
   jest rozpoznawany zawsze jako secondary. Nawet jesli wlacze go jako
   Cable Select albo Master na pierwszym kablu i na dodatek jako
   jedyne urzadzenie w komputerze.

--
Pulapa Krzysztof , Politechnika Krakowska
  E-mail: jimi_at_irc.pl, jimi_at_samorzad.admin.pk.edu.pl, jimi_at_samorzad.ml.org