Re: SCSI, Fast, Ultra, Ultra Wide ????

Autor: Krzysztof Babendych (krzybbdy_at_kki.net.pl)
Data: Sun 24 May 1998 - 21:02:59 MET DST

Dnia 19 May 1998 10:57:50 GMT, slawek_at_venus.icu.com.pl (Slawomir
Stuglik) pisze:

>Vi Tajcie,
>
> Powiedzcie mi prosze jaka jest różnica pomiędzy
>różnymi standartami SCSI :
>
> Fast SCSI, Ultra SCSI, Ultra Wide SCSI ......
>
>Co z czym można łączyć itp.
>
>Z góry serdecznie dziękuję.
> Sławek
>
>ps. Odpowiedzi proszę na moje konto: slawek_at_icu.com.pl
>

>--
> Slawomir Stuglik -= IRC: sipek =- email: slawek_at_icu.com.pl
> PGP 2.3.2i fingerprint: D4 E9 7D 54 22 1C 2D 0F 88 EA 06 E4 C0 1B D4 1A
> Jeżeli w najbliższym czasie chcesz zwiedzić Bliski Wschód - wstąp do Armii!

Z tego co wiem to jest tak:
SCSI - 5mb/s
FAST SCSI - 10mb/s
ULTRA SCSI - 20 mb/s
ULTRA WIDE SCSI - 40 mb/s

Sa jeszcze mozliwe rozne posrednie predkosci (np 30 mb/s, 7,5 mb/s).
Generalnie WIDE SCSI rozni sie od NARROW (kazdy SCSI nie wide jest
narrow) szerokoscia szyny danych (32 zamiast 16 bitow). Fast i ultra
oznaczaja predkosc transferu.
Mozna z tego wywnioskowac ze ULTRA WIDE SCSI jest 2 x szybszy od ULTRA
SCSI poniewaz przesyla za jednym zamachem 32 bity a nie 16.

Jest jeden haczyk - nie podlaczysz urzadzenia WIDE do kontrolera
NARROW, odwrotnie owszem - bez problemu.

SCSI to naprawde fajna sprawa - nie obciaza procesora tak jak IDE,
pozwala na kolejkowanie zadan, mozna przylaczyc 7 lub 15 uzodzen
(zaleznie od wersji kontrolera), mozesz podlaczyc niemal dowolne
urzadzenie (HDD, ZIP, CD-ROM, CD-recorder, magnetooptyk, JAZZ, skaner
i mnostwo innego sprzetu ktorego nawet nie pamietam) przy czym z
kazdego z nich (z wyjatkiem skanera oczywiscie) mozesz wystartowac
system.

 Krzysztof Babendych
 krzybbdy_at_kki.net.pl