Re: Płyty główne

Autor: Cooger (squadaq_at_box43.gnet.pl)
Data: Fri 22 May 1998 - 19:39:43 MET DST

Ewa Szafranowska wrote:
> Wybaczcie, ale to pytanie od niefachowca.
> Podobno są dostępne na rynku płyty główne pod procesor K6 z wbudowaną karta
> graficzną AGP, która korzysta z pamięci RAM. Czy ktoś ma już doświadczenia z
> takimi płytami i jakie modele może polecić ?

Nie widziałem jeszcze płyty głównej ze zintegrowaną kartą AGP ale jesli
cos takiego istnieje to pewnie nie warto się tym nawet interesować bo
IMHO karta jest jakas kiepska - dobra znacznie podbijala by cene i płyta
byłaby nieatrakcyjna cenowo, a w późniejszym okresie dochodzi problem
ewentualnego upgrad'u - nie odzyskamy częsci koszów za starą kartę przy
zakupie nowej :( . Wracając do tematu polecam zakup płyty głównej z AGP
na chipsecie VIA VP3 (np. Tekram, Epox) a najlepiej MVP3 (ale tych
jeszcze nie widziałem - mają dojechać do hurtowni w przyszłym tygodniu).
Różnica między VP3 a MVP3 to głównie obsługa 100MHz (MVP3 oczywiscie).
Aby obraz sytuacji był pełniejszy dodam, że innymi chipsetami
obsługującymi AGP dla socket 7 (Super socket 7) wykorzystywanymi w
markowych płytach to Alladin V (Abit), SiS nie pamiętam numerka (Asus),
Eteq - max.75 MHz (?) (Soyo).

Cooger