Re: Jaka nagrywarka CDRW?

Autor: Adam Hetmanski (hetman_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 19 May 1998 - 00:49:08 MET DST

On Sun, 17 May 1998 14:14:11 +0200, Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com>
wrote:

>Yamahy nie znam (chodzą pogłoski, że awaryjna), ale mam Ricoha
>6200S i sprawuje się bardzo ładnie. Czyta dość szybko, zapisuje
>pewnie, RW jeszcze nie nagrywałem, ale kilkanaście R bez straty
>ani jednej płyty (wszystkie czytane w różnych CD-ROMach bez
>problemów).

Ja nagrywałem (korzystam na co dzień) z płytek CDRW i nie mam
z nimi żadnych problemów.
A jeśli chodzi o płytki CDR to przy ponad 200 zniszczyłem może kilka
sztuk, na samym początku, gdy testowałem różne oprogramowania i
konfiguracje mojego komp'a.
Nagrywa bardzo dobrze, jedynie nie lubił u mnie zielonych płytek
Philips'a.
Jednak nie nadaje się do grabbowania ścieżek audio
1. robi to wolno,
2. po drugie ma spory jitter,
dlatego lepiej do tego stosować jakiś porządny CDROM, np. TEAC
x 32 na SCSI. Poza tym w takim duecie, bardzo ładnie przegrywa
płytki on-the-fly (chociaż czasami z płytkami nagranymi w mixed-mode
może mieć w tym trybie pracy problemy)

>Oprogramowanie dostałem beznadziejne - DirectCD 2.0
>i nic poza tym, ale z porządnym oprogramowaniem idzie jak burza.

Ja dostałem oprócz powyższego pakiet GEAR'a 4.2, ale obecnie
używam dwóch (Easy CD PRO 95 oraz winoncd 3.5 OEM)

>W wersji bez dołączonych płytek jest bardzo tania (kupiłem
>nagrywarkę z osobnymi 5 płytkami R i Adaptecem 1505 za poniżej
>2000 PLN).

To ja kupiłem za tą samą cenę z tym samym kontrolerem, z 5 płytkami
CDR, 1 płytką CDRW oraz z oprogramowaniem j.w. No i było to na
początku stycznia, więc już trochę czasu temu.

Ciao!
Hetman