Re: 486 a ET6000

Autor: Zbigniew Klos (zklos_at_lucent.com)
Data: Tue 19 May 1998 - 13:02:05 MET DST

Sebastian Demski wrote:

> [...]
> na plycie ExpertBoard na chipach ALI.
> Podejrzewam, ze to ma cos wspolnego z PCI, jesli sie nie myle jest tego ze
> dwa standarty, slyszalem, ze roznia sie tylko mozliwoscia pracy przy wyzszych
> czestotliwosciach(wyprowadzenia zatem musza byc te same). Jednakze po
> zamontowaniu slychac piekne dzwieki z PC spaekera, tak jakby karta byla zle
> wlozona lub jej nie bylo wcale. Oczywiscie sprawdzalem wszystkie sloty i dwie
> rozne karty, obie chulaja na pentiakach. Nie wiem czy to wina plyty, a jesli tak to czy istnieja plyty pod 486, ktore pojda z ET6000.

Sprobuj ustawic procesor na 133MHz (4x 33) albo 160 (4x40). Przy 150MHz (3x50)
PCI chodzi na 50MHz. Mozesz tez przelaczyc jumperami dzielenie zegara PCI przez
dwa ale wtedy przy procku na 150MHz bedziesz mial zegar 25MHz :-((((.
Nie kazda karta PCI chodzi na 50MHz (standard przewiduje 33MHz) - objawy wlasnie
na to wskazuja ze ta nie chodzi.

> Seba

| ZBIGNIEW KLOS             |  Lucent Technologies Poland S.A. |
| Feature Test group        |  Grudziadzka 9/13                |
| e-mail: zklos_at_lucent.com  |  85-130 Bydgoszcz                |
| phone: +48 52 349 1423    |  POLAND                          |