Upgrade BIOS w ASUSie TX-97E

Autor: Jarek Andrzejewski (jareka_at_dawid.com.pl)
Data: Sun 17 May 1998 - 19:56:40 MET DST

Dla tych, którzy nie chcą czytać dalej: szukam programu pozwalającego na zmianę logo
w BIOSie tej płyty.

Dla tych, którzy chcą czytać:
Mam płytę Asus TX-97E ze zmienionym logo. Chciałem je zmienić na swoje.
Najpierw, w ramach ćwiczeń, odczytałem zawartość kości - zaprogramowałem ją. BIOS
działał OK.
Skoro się powiodło użyłem programu CBROM.EXE (47234 bajty) do zmiany logo (tej części
z rozszerzeniem EPA). Wydałem komendę "CBROM bios.bin /epa ptja.epa". Zamiana się
powiodła (przynajmniej tak się wydawało) - poprzednie logo i to moje, nowe miały taką
samą długość, BIOS był czytelny. Jednak po "zaflaszowaniu" (programem PFLASH.EXE ze
stron ASUSa) BIOS już się nie podniósł. Nawet z dyskietki system nie ruszał.
Co prawda program PFLASH ostrzegał, że boot-block jest inny niż ten w kości, ale
sądziłem , że to z powodu zmiany logo. Dzięki programatorowi epromów przywróciłem
starą zawartość, ale nadal nie wiem co było nie tak z tą zmianą logo.
Może ktoś z Was ma jakieś pomysły?
Przy okazji: gdyby ktoś miał kłopoty z czymś takim w Łodzi - mój programator epromów,
eepromów i flash-romów może okazać się pomocny. Dla jasności: bezpłatnie.

-
Jarek Andrzejewski