Re: MUSTEK 6000

Autor: A_Zet (baterie_at_ka.onet.pl)
Data: Tue 12 May 1998 - 18:06:50 MET DST

On Mon, 11 May 1998 18:03:34 GMT, "Waldemar Oczko"
<woczko_at_free.polbox.pl> wrote:

>Jest stosunkowo tani ok 350 zł brutto

Chyba wart jest swej ceny. Ja go kupilem w lutym, nieco drozej bo
475zł. ale wiadomo, niektore ceny spadaja.

>Biorąc pod uwagę fakt, że nie mam doświadczenia ze skanerami prosiłbym o
>opinie na jego temat.
>
>Planowane przeznaczenie :
>Nie zajmuję sie zawodowo DTP
>Ma to być sprzęt domowy umożliwiający pracę z OCR, skanowanie zdjęć-rysunków
>do np. prac dyplomowych, rodzinnego albumu, publikacji www.

Jak kiedys pisalem, kupilem go wlasnie do takich domowych celow, a w
szczegolnosci "naukowych" mlodego (Vkl SP): po co ma wyrywac kartki z
ksiazek, taniej wychodzi taki wlasnie skaner + plujka za podobne
pieniadze.

Duzo sie go nie zdazylem nauzywac, kiedys na grupie cytowalem testy
szybkosci ale dla celow domowych nie to jest najwazniejsze.
Probowalem z tekstu (wydruk z tabelkami excelowskimi, w dodatku
cieniowanymi) zrobic cos z OCR, wyszedl raczej niedostatecznie. Moze
to tez wina Recognity dodawanej badz co badz gratisowo, moze tez
wlasnie samej jakosci obrazka, z ktorego ten tekst chcialem uzyskac.
Mysle, ze z bardziej kontrastowego i bardziej tekstowego wyszloby
lepiej. Do tych celow trzeba by chyba Recognite w nowszej wersji. Ale
nie bierz tego jako wynik pracy, bo to byla wylacznie jedna proba i
zrezygnowalem, bo mi sie spieszylo, zrobilem kserokopie obrazka, a
poprawki nanioslem recznie na odbitce :-).

Pozdrawiam
Adek

--
(Katowice: akumulatory trakcyjne, stacyjne: BATER-SILESIA_at_netart.com.pl
http://www.netart.com.pl/BATER-SILESIA