Re: Jak uniknac rozlaczania

Autor: Klaudiusz Kulik (kulikk_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Tue 12 May 1998 - 01:47:24 MET DST

On Mon, 11 May 1998 20:59:52 GMT, "Ryszard Pieprzycki"
<yasf_at_geocities.com> wrote:

[...]
> W 'Panelu
> sterowania, ikona Modemy, Wlasciwosci, Polaczenie,
> Zaawansowane' i wpisujac w 'Dodatkowe ustawienia'
> komende at&d2s2=44 co daje przecinek zamiast plusa, lub
> kod ASCII innego znaku ('&d2' jest opcjonalne). Powinno pomoc.

        Na moje oko, to niestety nic nie mozna zrobic, gdyz
rozlaczanie nastepuje z winy modemow po stronie tpsa. Wyglada to tak,
ze otrzymawszy nieszczesna sekwencje znakow modemy tpsa rozlaczaja sie
_zanim_ te znaki dotra do modemu po drugiej stronie. Zmiana lokalnej
konfiguracji nic w tym wypadku nie da. Nie dotyczy to wszystkich
modemow tpsa - niektore reaguja prawidlowo, tj przepuszczaja
'niebezpieczne' znaki. Nie dotyczy to takze uzytkownikow nie
korzystajacych z 0202122.

PS. W oryginalnej wiadomosci na pl.comp.security sekwencja byla
umieszczona w naglowku, potem ktos wpisal ja do tresci wiadomosci, a
potem ludzie zaczeli to cytowac. Zatem nie wszyscy powielaja tego buga
swiadomie i celowo. IMHO jednak, zabawa, jaka z tego zrobiono na
pl.comp.security jest, jakby to powiedziec, wysoce zastanawiajaca.

PSS. AFAIR to 80% modemow ma ustawione &D2 w fabrycznym init-stringu.
Zmiana rejestru S38 tez nic nie da, podobnie jak S2 i S12.

PSSS. Rozlaczenie nie zalezy od systemu, na ktorym sie pracuje.

--
Klaudiusz