Re: Problemy z dyskiem twardym

Autor: R.Zylla (zylla_at_ck-sg.p.lodz.pl)
Data: Sat 09 May 1998 - 22:07:08 MET DST

At 09:11 05-09-98 +0200, you wrote:
>Witam wszystkich...
>Mam notebooka Aristo, z procesorem 486DX4 100MHz. Mam taki
>problem z dyskim twardym:
>Podczas proby zainstalowania Win95 z dysku twierdzil uparcie, ze uszkodzony
>jest ktorys plik instalacyjny, ale nie podawal ktory, usunalem wiec wszystko
>z dysku i podjalem probe sformatowania go
>Formatowanie rozpoczyna sie normalnie, ale... dochodzi do 67%
>i wyswietla komunikat
> "Proba odtworzenia jednostki alokacji"
> po czym po pewnym czasie przerywa twierdzac
> "Odtworzenie jednostki alokacji jest niemozliwe.
> [...]

  wiec trzeba wlaczyc takie formatowanie, ktore ustawi
  BAD sektory. te opcje, ktore wlaczyles chyba staraja
  sie odzyskac (przywrocic do zycia) bledne sektory.

>Probowalem poprzez usuniecie starej i stworzenie nowej partycji.
>Dzieje sie to samo.

  Jesli nie masz zalozonej jakiejs kompresji na dysku to
  wyglada na glebsze uszkodzenie twardziela lub w setupie
  BIOSu sa podane blednie parametry fizyczne dysku.
  Jesli nie masz w setupie BIOSu opcji Autodetect hard disk
  to uzyj programiku http://wipos.p.lodz.pl/zylla/ut/IDEINFO.ZIP
  albo innego jesli masz pod reka.

  Jesli to uszkodzenie twardziela to byc moze pomoze
  "LowLevelFormating"
  Ale zanim sie za to wezmiesz to musisz zidentyfikowac
  rodzaj dysku/producenta programem IDEINFO.EXE
  i od tego producenta sciagnac program do LowLevelFormating.

--
Romek
~~==__   Pecetologia to nauka doświadczalna   __==~~