erase chip fail ?

Autor: gronek (gronek_at_friko.onet.pl)
Data: Sat 09 May 1998 - 19:23:59 MET DST

cześć !
mam problem w modnym ostatnio temacie flashowania biosów
moja płyta oparta na chipsecie sis551x wg. instrukcji
ma flash cyt. award bios - flash eprom option (?)
jednak próba flashowania go zakończyła się porażką .
bios jest produkcji award w wersji 4.50pg
zgodnie z wskazówkami flashowania ustawiam w setupie biosu :
cpu internal cache
external cache
video bios shadow + wszystkie adresy shadow
system bios cacheable
video bios cacheable
na disabled.
przy starcie peceta ctrl + f5
potem odpalam awdflash.exe v6.00 i zapisuję mój bios
wcześniej pokazuje się komunikat :
flash type -28f010 / 12v
zapisany plik ma 131072 bajty i zawiera dane , porównałem go z
innym i jest bardzo podobny czyli prawidłowy .
niestety przy próbie nagrania go do biosu pokazuje się
komunikat :erase chip fail !
a potem już poza programem :
błąd alokacji pamięci załadowanie pliku command jest niemożliwe
system został zawieszony
i kompletny zwis , reaguje na ctrl +alt + del
obok scalaka z naklejką awrda jest potrójny jumper ale nie ma
do niego opisu w instrukcji płyty
mimo to mostkowanie 1+2 ani 2+3 nic nie zmienia tzn
są takie same komunikaty , nie probowałem jeszcze robić 1+2+3 ani 1+3 ,
może powinienem ?
miał ktoś takie problemy ? , może coś robię zle ?
to by było wszystko
pozdrowienia z Torunia
gronek_at_friko.onet.pl