Re: Jak chronic oczy?

Autor: Tomasz Holdowanski (mordazy_at_friko2.onet.pl)
Data: Fri 08 May 1998 - 01:01:29 MET DST

Razu pewnego a konkretnie Wed, 15 Apr 98 14:42:06 +0200, Mariusz
Mroczkowski <Mariusz.Mroczkowski_at_p19.f84.n480.z2.fidonet.org>
napisal(a):

>Czysta prawda!
>Co najmniej 2/3 znajomych ustawia jaskrawosc monitorow tak jakby chcieli
>oswietlac nim pokoj... :(

Mowiac po ludzkiemu, nie szarzujcie ludkowie z jaskrawoscia, a
podbijajcie kontrastem, tak? To ja sie ciesze, bo od poczatku mam
jaskrawosc prawie na min, a kontrast prawie na max. I oczka wciaz mam
sokole... Ktos tam mowil o odblaskach, to tez dobra rada: z
doswiadczenia wiem, ze najlepiej miec zrodlo swiatla oswietlajace
sciane za monitorem i nic poza tym. Swiatlo odbite od sciany bedzie
duzo lagodniejsze od bezposredniego i nie bedzie dawalo odblaskow, a
zupelnie wystarczy do pracy. W dzien zas, oprocz przytoczonych wyzej
sposobow, przydac sie moze prosty trik, ktory podpatrzylem w
monitorach Barco: mianowicie maja one ok. 15- 20-centymetrowy kolnierz
z czarnego nieprzezroczystego plexi wystajacy przed czolo kineskopu.
Efekt jest jak w zabudowanych automatach do gry.
Pozdrawiam,
Mordazy von BinHex.

             mailto:mordazy_at_friko2.onet.pl
        ZAWSZE JEST JESZCZE NADZIEJA